Kto może wyjechać na studia w ramach programu ERASMUS+?
O wyjazd mogą ubiegać się studenci wszystkich kierunków I, II stopnia, studiów jednolitych magisterskich oraz Szkoły Doktorskiej (SD) z uwzględnieniem wyznaczonych poniżej semestrów:
Uwaga: wymogiem koniecznym jest zaliczenie sesji egzaminacyjnej poprzedzającej wyjazd.
Gdzie można wyjechać?
Do uczelni partnerskich, z którymi Szkoła ma podpisaną umowę.
Na jak długo można wyjechać?
* długoterminowe wyjazdy na studia – min. 2 miesiące, opcjonalnie połączone
z częścią wirtualną
* krótkoterminowe wyjazdy na studia - 5-30 dni mobilności fizycznej połączone
z obowiązkową częścią wirtualną
Każdy student może maksymalnie wykorzystać łącznie 12 miesięcy mobilności fizycznej (na studia i praktyki) na każdy cykl studiów (I, II i SD stopień) lub 24 miesiące w przypadku studiów jednolitych magisterskich.
REKRUTACJA
Rekrutacja prowadzona jest raz w roku, zarówno dla osób chcących wyjechać
w semestrze zimowym jak i letnim roku akademickiego 2026/2027
Formularz zgłoszeniowy należy dostarczyć do dziekanatu do dnia 15 lutego 2026.
Portfolio należy przesłać Koordynatorowi Wydziałowemu Erasmus+ w formie elektronicznej do dnia 15 lutego 2026.
Test z języka angielskiego odbędzie się w dniu 28 stycznia 2026 (data dotyczy również osób chcących wyjechać na praktyki). Zgłoszenia z deklaracją poziomu prosimy kierować mailem do: d.borkowska@filmschool.lodz.pl
Studenci, którzy wybrali uczelnię, gdzie językiem mobilności jest język
inny niż angielski, proszeni są o przedstawienie certyfikatu znajomości języka na wymaganym przez uczelnię przyjmującą poziomie lub o kontakt z biurem współpracy międzynarodowej.
PRZED WYJAZDEM
Zakwalifikowanie do wyjazdu na podstawie przyznanych punktów nie oznacza, że student na pewno zostanie przyjęty na uczelnię którą wybrał.
Po ogłoszeniu listy rankingowej Koordynatorzy Erasmus+ nominują studentów do uczelni Partnerskich. 
W zakładce "Dokumenty do pobrania" znajdują się wskazówki
jak się zarejestrować i wypełniać Online Learning Agreement (OLA).
Przed wyjazdem zalecana jest rejestracja w serwisie Odyseusz: https://odyseusz.msz.gov.pl/
W TRAKCIE MOBILNOŚCI
Uczelnia przyjmująca w przeciągu pierwszego tygodnia od rozpoczęcia mobilności, powinna wystawić studentowi dokument Confirmation of Arrival - który jest potwierdzeniem dla szkoły macierzystej, że student dotarł na uczelnię przyjmująca i rozpoczął swoją mobilność w ustalonym terminie.
Dokument ten należy przesłać drogą mailową do Koordynatora Erasmus+.
W przeciągu pierwszego miesiąca mobilności, student ma prawo wprowadzić zmiany w swoim OLA (zakładka changes). Zmiany muszą być zatwierdzone przez Koordynatora Wydziałowego Erasmus+ w uczelni macierzystej i przyjmującej.
PO POWROCIE
W przypadku pytań, dotyczących programów studiów i możliwości realizowania przedmiotów w uczelni przyjmującej prosimy skontaktować się z Koordynatorem Wydziałowym Erasmus+ danego kierunku.
Szczegółowe informacje o zasadach rekrutacji i realizacji wyjazdu oraz o stawkach stypendialnych zostały również umieszczone w sekcji „Dokumenty
do pobrania”.
Dodatkowe wsparcie dla osób z mniejszymi szansami
Dodatkowe wsparcie z tytułu mniejszych szans przysługuje studentom:
-z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności: dokument w oryginale należy przedłożyć w biurze Erasmus+ podczas rekrutacji
-ze stypendium socjalnym: należy dostarczyć zaświadczenie z dziekanatu
o pobieranym stypendium socjalnym
-z prawem do azylu lub statusem uchodźcy w Polsce: wymagane jest przedłożenie dokumentu potwierdzającego ten status wydanego przez Urząd
do Spraw Cudzoziemców
-student jest rodzicem/opiekunem dziecka do lat 8: konieczne jest okazanie aktu urodzenia dziecka do wglądu.
Dodatkowe wsparcie nie sumuje się.