20.
04.
2018.
Wydział
Aktorski
Aktorski
26 kwietnia o godz. 19:00 w Teatrze Szkolnym czytanie performatywne scenariusza fabuły SUPERBOHATERKA Ewy Pytki. Na scenie wykładowcy i studenci Wydziału Aktorskiego. Zapraszamy!
Głównym tematem projektu filmowego „Superbohaterka” jest bohaterstwo. Co znaczy dziś być przyzwoitym, a co znaczyło to kiedyś, w czasach II Wojny Światowej? Co decyduje o tym, jak zachowujemy się w stanach zagrożenia? Jak zachowujemy się w czasie pokoju często sami generując stany ekstremalne w relacjach z najbliższymi?
„Superbohaterkę” – scenariusz pełnometrażowej fabuły studentki IV roku studiów doktoranckich Ewy Pytki – czytać będą wykładowcy i studenci Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi - Julita Sękiewicz-Kisiel, Iwona Karlicka, Marta Wiśniewska, Julia Szczepańska, Konrad Michalak i Aleksander Rudziński. Po czytaniu – rozmowa.
Inspiracją do powstania scenariusza było zderzenie losów dwóch bohaterek – reżyserki Agnieszki (40) wychowującej samodzielnie chorą psychicznie córkę, z Magdą (80) - agentką kontrwywiadu AK w czasie II Wojny Światowej, Sprawiedliwą Wśród Narodów Świata i terapeutką dzieci autystycznych. Prototypem Magdy jest Magdalena Grodzka-Gużkowska. Pomysł dramaturgiczny opiera się na zderzeniu tych dwóch osobowości.
Na czytanie performatywne zapraszamy 26 kwietnia na godz. 19:00 do Teatru Szkolnego na Wydziale Aktorskim.
Projekt powstał w ramach stypendium twórczego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na 2017 r.
„Superbohaterkę” – scenariusz pełnometrażowej fabuły studentki IV roku studiów doktoranckich Ewy Pytki – czytać będą wykładowcy i studenci Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi - Julita Sękiewicz-Kisiel, Iwona Karlicka, Marta Wiśniewska, Julia Szczepańska, Konrad Michalak i Aleksander Rudziński. Po czytaniu – rozmowa.
Inspiracją do powstania scenariusza było zderzenie losów dwóch bohaterek – reżyserki Agnieszki (40) wychowującej samodzielnie chorą psychicznie córkę, z Magdą (80) - agentką kontrwywiadu AK w czasie II Wojny Światowej, Sprawiedliwą Wśród Narodów Świata i terapeutką dzieci autystycznych. Prototypem Magdy jest Magdalena Grodzka-Gużkowska. Pomysł dramaturgiczny opiera się na zderzeniu tych dwóch osobowości.
Na czytanie performatywne zapraszamy 26 kwietnia na godz. 19:00 do Teatru Szkolnego na Wydziale Aktorskim.
Projekt powstał w ramach stypendium twórczego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na 2017 r.