30.
10.
2015.
Pozostałe
Pozostałe
Album fotograficzny Evil Man autorstwa Huberta Humki to obrazy gwałtownej śmierci bez żadnych upiększeń, rytuałów religijnych, mitologizacji.
Album zdobył pierwszą nagrodę w kategorii book: fine art i drugą nagrodę w kategorii book non-professional podczas Moscow International Foto Awards.
Album fotograficzny Evil Man autorstwa Huberta Humki to obrazy gwałtownej śmierci bez żadnych upiększeń, rytuałów religijnych, mitologizacji. To obraz tego co przeraża, budzi wstręt, każe „zamykać oczy“, ale jednocześnie należy przecież do tych specyficznych obrazów świata, które tak chętnie oglądamy za pośrednictwem mediów. Jednak w tym przypadku ten autentyczny/fikcyjny dokument stawia nas w specyficznej sytuacji – nie wiemy na ile jest prawdziwy. Na co patrzymy (?) – na zdjęcia z policyjnego archiwum czy na fikcyjne obrazy – tego w jednoznaczny sposób nie dowiemy się.
Fotografiom towarzyszą fragmenty tekstu z publikacji kryminologicznej, a szata graficzna dodatkowo wzmacnia element gwałtowności i opresywności obrazów. Ukryte przed okiem widza wymagają ingerencji – rozcięcia stron – swoistego naruszenia „ciała“ książki, a naruszona struktura ujawnia to, na co nie wiemy czy chcemy patrzeć, ale patrzymy. Patrzymy i z nożem w ręce rozcinamy dalej...
Album wydany został w Wydawnictwie Szkoły Filmowej.
Filmowy zwiastun albumu: https://vimeo.com/127466379
Album fotograficzny Evil Man autorstwa Huberta Humki to obrazy gwałtownej śmierci bez żadnych upiększeń, rytuałów religijnych, mitologizacji. To obraz tego co przeraża, budzi wstręt, każe „zamykać oczy“, ale jednocześnie należy przecież do tych specyficznych obrazów świata, które tak chętnie oglądamy za pośrednictwem mediów. Jednak w tym przypadku ten autentyczny/fikcyjny dokument stawia nas w specyficznej sytuacji – nie wiemy na ile jest prawdziwy. Na co patrzymy (?) – na zdjęcia z policyjnego archiwum czy na fikcyjne obrazy – tego w jednoznaczny sposób nie dowiemy się.
Fotografiom towarzyszą fragmenty tekstu z publikacji kryminologicznej, a szata graficzna dodatkowo wzmacnia element gwałtowności i opresywności obrazów. Ukryte przed okiem widza wymagają ingerencji – rozcięcia stron – swoistego naruszenia „ciała“ książki, a naruszona struktura ujawnia to, na co nie wiemy czy chcemy patrzeć, ale patrzymy. Patrzymy i z nożem w ręce rozcinamy dalej...
Album wydany został w Wydawnictwie Szkoły Filmowej.
Filmowy zwiastun albumu: https://vimeo.com/127466379