09.
03.
2016.
Pozostałe
Pozostałe
W ramach cyklu Mastershot Kina Szkoły w najbliższą środę projekcja znakomitego "Syna Szawła" Laslo Nemesa a zaraz po niej mistrzowski wykład prof. Ryszarda Lenczewskiego. Start o godz. 19.
Wybitny operator filmowy, absolwent i wykładowca Wydziału Operatorskiego naszej Szkoły, autor zdjęć do kilkudziesięciu filmów fabularnych i dokumentalnych, polskiej i zagranicznej produkcji, dwukrotny laureat BAFTY, zdobywca Złotej Żaby Camerimage, nominowany do Oscara, prof. Ryszard Lenczewski opowie widzom Szkoły o jednym z najtrudniejszych filmowych narzędzi - o mastershocie. Wykład poprzedzi projekcja filmu, który w doskonały sposób to narzędzie wykorzystuje - będzie to "Syn Szawła" węgierskiego reżysera Laslo Nemesa.
Reżyser wspólnie z autorem zdjęć Mátyás’em Erdély wybrali mastershot z wielu powodów. Stworzyli swoistą Dogmę, której zasady kierowały ich od razu w stronę długich ujęć z kamerą obserwującą bohatera tj. "trzymamy się Szawła, co oznacza, że nie wykraczamy poza to, co on widzi, słyszy i gdzie się znajduje", "kamera jest jego towarzyszem, jest z nim przez cały czas". Efektem precyzyjnego przemyślenia wykonania mastershotów jest film hipnotyzujący, duszny, intensywnie oddziaływający na widza. Aby ułatwić pracę przy realizacji długich ujęć w ruchu zdecydowano się także umieścić na kurtce głównego bohatera czerwony krzyż, który jednocześnie był formą znaczenia odzieży przez SS, a także tarczą dla obiektywu kamery.
W cyklu Mastershot zaplanowano cztery projekcje. Za nami film "PVC-1" i wykład Roberta Glińskiego. W środę projekcja "Syna Szawła" i wykład Ryszarda Lenczewskiego. Kolejnymi projekcjami cyklu będą:
15.03, wtorek, "Victoria", reż. Sebastian Schipper i 31.03, czwartek, "Rosyjska arka", reż. Aleksandra Sokurowa. Projekcje w Kinie Szkoły, zawsze o godz. 19.
Reżyser wspólnie z autorem zdjęć Mátyás’em Erdély wybrali mastershot z wielu powodów. Stworzyli swoistą Dogmę, której zasady kierowały ich od razu w stronę długich ujęć z kamerą obserwującą bohatera tj. "trzymamy się Szawła, co oznacza, że nie wykraczamy poza to, co on widzi, słyszy i gdzie się znajduje", "kamera jest jego towarzyszem, jest z nim przez cały czas". Efektem precyzyjnego przemyślenia wykonania mastershotów jest film hipnotyzujący, duszny, intensywnie oddziaływający na widza. Aby ułatwić pracę przy realizacji długich ujęć w ruchu zdecydowano się także umieścić na kurtce głównego bohatera czerwony krzyż, który jednocześnie był formą znaczenia odzieży przez SS, a także tarczą dla obiektywu kamery.
W cyklu Mastershot zaplanowano cztery projekcje. Za nami film "PVC-1" i wykład Roberta Glińskiego. W środę projekcja "Syna Szawła" i wykład Ryszarda Lenczewskiego. Kolejnymi projekcjami cyklu będą:
15.03, wtorek, "Victoria", reż. Sebastian Schipper i 31.03, czwartek, "Rosyjska arka", reż. Aleksandra Sokurowa. Projekcje w Kinie Szkoły, zawsze o godz. 19.