Nina Tylman
Aleksandra Baranowska-Skimina
tel. 42 27 55 818
tel. 42 27 55 936
e-mail: operatorski@filmschool.lodz.pl
godziny pracy:
poniedziałek - 10:00-14:00
wtorek -10:00-14:00
środa - NIECZYNNY
czwartek - 10:00-14:00
piątek - 10:00-14:00
Pytania dotyczące rekrutacji prosimy kierować na adres mailowy:
operatorski@filmschool.lodz.pl
bądź telefonicznie pod numerami telefonu:
tel. 42 27 55 818
tel. 42 27 55 936
tel. 726 156 164
42 27 55 808
j.wesolek@filmschool.lodz.pl
KONSULTACJE na rok akademicki 2 0 2 5 / 2 0 2 6
-----------------------------------------------------------------------
Konsultacje dla kandydatów na jednolite studia magisterskie oraz studia II stopnia odbywają się stacjonarnie na terenie Uczelni, przy ul. Targowej 61/63 w Łodzi, budynek Centrum Nowych Mediów, parter, w dniach:
29 marca 2025 r. (sobota) w godz. 10.00 – 16.00
10 maja 2025 r. (sobota) w godz. 10.00 – 16.00
Konsultacje mają charakter otwarty i nie obowiązują na nie zapisy. Spotkanie polega na tym, że każdy uczestniczący wykłada swoje prace w papierowej formie wglądówek do oglądu publicznego (format mniej więcej A4). Wyznaczeni profesorowie oraz osoby studenckie przechodzą przez sale i konsultują zdjęcia z osobami kandydującymi.
Spotkanie ma na celu autorefleksję na temat własnej twórczości w kontekście innych uczestników oraz jak najlepsze przygotowanie teczki w oparciu o rozmowę z oceniającymi.
Serdecznie zapraszamy
Przypominamy, że konsultacje nie dotyczą informowania o trybie egzaminu wstępnego.
P R Z E B I E G E G Z A M I N U W S T Ę P N E G O
------------------------------------------------------------------
Warunkiem przystąpienia do egzaminu wstępnego jest złożenie wymaganych dokumentów w systemie IRK w terminie od 1 kwietnia 2025 r. do 12 sierpnia 2025 roku oraz przygotowanie teczki prac.
Szczegółowe informacje na temat zawartości teczki prac znajdują się w sekcji Teczka prac.
Teczkę kandydaci przedstawiają komisji egzaminacyjnej w dniu egzaminu.
Indywidualne rozmowy z kandydatami obejmują:
1. Ocenę wykonanych przez kandydatów zadań fotograficznych oraz dorobku kandydata.
2. Podstawowe zagadnienia z zakresu techniki i technologii fotograficznej.
3. Recenzję wybranej przez kandydata wystawy fotograficznej lub multimedialnej
(elementy instalacji, video, fotografii) - komisja oczekuje słownego przygotowania z zakresu: opisu architektury wystawy, rozmieszczenia prac, strategii kuratorskiej, ogólnego współbrzmienia elementów wystawy, osobistego komentarza i oceny.
ALBO (do wyboru przez osobę kandydującą)
Opis wymarzonej sesji* fotograficznej - komisja oczekuje słownego przygotowania w zakresie: opisu pomysłu na sesję, wyboru setupu oświetlenia, wyboru sprzętu fotograficznego, opisu scenografii, charakterystyki modeli, akcesoriów i elementów scenografii, ogólnej krótkiej eksplikacji celowości i przeznaczenia sesji fotograficznej.
*sesja: np. sesja modowa, portretowa, studyjna z martwą naturą, architektura wnętrz, reklamowa, produktowa itp.
4. Analizy przedstawionej przez Komisję fotografii.
Szczegółowy harmonogram dotyczący przebiegu egzaminu został zamieszczony w dokumentach do pobrania - " Egzaminy Foto II stopień"
OPŁATA ZA STUDIA:
------------------------------------------------------------------
Studia trwają dwa lata (cztery semestry) - 14 zgrupowań (sobota-niedziela) w roku
Koszt studiów:
- 8 600 zł za rok studiów przy płatności jednorazowej
- 8 800 zł za rok studiów przy płatności w 2-4 ratach
- 9 200 zł za rok studiów przy płatności w 5-8 ratach
1. Rejestracja online od 1 kwietnia 2025 r.:
https://irk.filmschool.lodz.pl/irk/irk/strony/logowaniekandydat.html
2. Załączenie następujących dokumentów w systemie IRK:
a) Życiorys (do pobrania w sekcji "Dokumenty do pobrania"), dopuszczalny format to WORD lub PDF. Życiorys ma stanowić jeden załącznik ( nie załączamy osobno każdej strony ! ).
b) Skan dyplomu ukończenia studiów I stopnia (licencjat) wraz ze skanem suplementu do dyplomu lub zaświadczenie z Uczelni o uzyskanym tytule licencjata (jeżeli dyplom nie został jeszcze wydany). Przed załączeniem skanu dyplomu, proszę podpisać swój dyplom. Skan ma stanowić jeden załącznik !
( nie załączamy osobno każdej strony formularza ! ) .
c) Fotografia w formacie JPG (opis techniczny w IRK).
d) Opłata: 150 PLN za egzamin (wpłata na indywidualny numer konta podany w systemie IRK, nie trzeba załączać skanu dowodu wpłaty).
Prawidłowe załączenie ww. dokumentów zostanie potwierdzone przez pracownika dziekanatu po upływie terminu złożenia dokumentów.
UWAGA ! ! !
- Kandydaci, którzy nie załączą wszystkich wymaganych
dokumentów w systemie IRK, bądź nie wniosą opłaty rekrutacyjnej
do dnia 12 sierpnia 2025 r., nie zostaną dopuszczeni do egzaminów wstępnych z powodu niespełnienia wymogów formalnych rekrutacji.
Po 12 sierpnia 2025 r. nie będzie już możliwości załączania
żadnych dokumentów w systemie rekrutacyjnym!
Nie wymagamy przesyłania teczki z dokumentami.
Rejestracja kandydata na studia przebiega drogą elektroniczną.
Kandydat nie drukuje żadnych dokumentów i nie przesyła
ich w formie papierowej do Szkoły.
Teczka prac powinna zawierać:
1) 10-15 prac fotograficznych - format fotografii, minimum A4 zbliżony do proporcji 20x30 cm (akceptowane będą również proporcje 4/3, kwadrat, 6/7, 6/9, panoramy)
Uwaga:
– w portfolio dopuszczalne są też krótkie formy filmowe, video, obiekty czy projekty graficzne (np. plakatu, okładki książki czy płyty);
– dopuszczalne jest korzystanie z AI, prosimy wyraźnie zaznaczyć, które prac były wspomagane technologią „sztucznej inteligencji”.
2) Wykonane przez kandydata zadania fotograficzne na poniżej wskazane; format fotografii, minimum A4 zbliżony do proporcji 20x30 cm (akceptowane będą również proporcje 4/3, kwadrat, 6/7, 6/9, panoramy).
Tematy zadań:
-„Archiwum przyszłości” - (dłuższa seria fotografii 5-10 utrzymana w stylistyce reportażu, fotografii dokumentalnej, nawiązująca do kolekcji i tradycji archiwów);
-„Przypadkowy porządek” (seria fotografii; 3-7 zdjęć);
-„Sztuczny pejzaż” (krótka seria fotografii bez możliwości korzystania ze sztucznej inteligencji; 3-5 zdjęć).
150 PLN
Opłatę uiszcza się na numer indywidualnego konta bankowego, który zostaje przypisany w procesie rejestracji on-line kandydata.
Po 12 sierpnia opłata egzaminacyjna nie podlega zwrotowi.
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera mieści się przy ul. Targowej 61/63 w Łodzi.
Dworzec Łódź Chojny - tramwaj linii 1 (kierunek Strykowska) do przystanku Kilińskiego/ Fabryczna
Dworzec Łódź Kaliska - tramwaj linii 10 (kierunek Olechów) lub linii 14 (kierunek Dąbrowa) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa
Dworzec Łódź Widzew - tramwaj linii 10 (kierunek Wyszyńskiego) lub 8 (kierunek Chochoła) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa
Dworzec PKS Północny - autobus linii 85 (kierunek Czajkowskiego) do przystanku Piłsudskiego/ Kopcińskiego i następnie tramwaj linii 10 (kierunek Wyszyńskiego) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa
Port lotniczy im. Władysława Reymonta w Łodzi - z lotniska do Szkoły można dojechać taksówką, co trwa około pół godziny i kosztuje około 50 PLN.
Więcej informacji dotyczących dojazdu liniami MPK i taryf przewozowych znajduje się na stronie: http://www.mpk.lodz.pl/
Istnieje możliwość rezerwacji płatnych noclegów w Domu Studenta PWSFTviT w Łodzi, przy ul. Piotrkowskiej 189/191. Liczba miejsc jest ograniczona. KONTAKT: 42/ 636 60 66, ds@filmschool.lodz.pl