REŻYSERIA
filmowa i telewizyjna
Jednolite studia 5-letnie
Dziekanat

42 27 55 884
42 27 55 817
rezyseria@filmschool.lodz.pl

Problemy techniczne w IRK:

42 27 55 808
j.wesolek@filmschool.lodz.pl




Potwierdzanie efektów uczenia się

Terminy

TERMIN ROZPOCZĘCIA I ZAKOŃCZENIA REKRUTACJI:
1 kwietnia 2025 r. - 1 lipca 2025 r.

TERMIN REJESTRACJI W SYSTEMIE IRK:
1 kwietnia - 27 kwietnia 2025 r.

TERMIN ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW (ONLINE)
28 kwietnia - 4 maja 2025 r.


TERMINY EGZAMINU WSTĘPNEGO
Etap I (ocena teczek prac własnych) 6.05 - 28.05.
Wyniki I etapu do : 30.05

Etap II (rozmowy z kandydatami) 4.06 (środa)
Wyniki II etapu: 6.06 (piątek)

Etap III (zadania praktyczne) 9-12 .06. (10-12 na terenie Uczelni)
Wyniki III etapu: 13.06 (piątek)

Etap IV (praca z aktorem, rozmowa kwalifikacyjna) 16-18.06 (na terenie Uczelni).
Wyniki IV etapu: do 23.06.

Każdy zweryfikowany w systemie IRK kandydat otrzyma po 27 kwietnia 2025 dostęp (bezpośredni link) do indywidualnego folderu, w którym uzupełni swoje zgłoszenie o  teczkę prac, świadectwo dojrzałości/ zaświadczenia o przystąpieniu do matury oraz życiorys. Elektroniczne przyjmowanie tych dokumentów zaplanowane jest na okres od 27 kwietnia do 4 maja 2025 roku.

Uwaga ! Przyjmowanie prac tylko w formie elektronicznej.



KONSULTACJE 2025

Konsultacje mają na celu przybliżenie kandydatom specyfiki Wydziału oraz charakteru egzaminu wstępnego, ze szczególnym uwzględnieniem składanych przez kandydatów prac oraz zadań wykonywanych podczas kolejnych etapów.

Konsultacje odbędą się w czterech terminach w okresie od marca do kwietnia.

Każdorazowo, konsultacja rozpocznie się od wprowadzenia Dziekana lub Prodziekana Wydziału dla całej grupy kandydatów danego dnia. Po wprowadzeniu kandydaci rozejdą się do wcześniej przypisanych grup. Każdą z nich będzie prowadził jeden wykładowca. Konsultacje bazują na objaśnianiu przez wykładowcę specyfiki egzaminu i  czekających kandydata zadań. Druga część konsultacji to prezentacji prac przyniesionych przez kandydatów ( filmy/zdjęcia). Celem prezentacji jest grupowa dyskusja wokół prezentowanych prac, moderowana przez wykładowcę. Wykładowca nie ma obowiązku oceny prezentowanych prac, może ale nie musi dać swój feedback. Grupy mogą liczyć do 7 osób, a zapisy dokonuje się wpisując się na konsultacje wybranego dnia, do wybranego Wykładowcy. Aby nie blokować miejsca innym chętnym, każdy z  kandydatów na możliwość zapisania się na maksymalnie dwie konsultacje.

Zapisy na konsultacje są przyjmowane pod adresem: rezyseria@filmschool.lodz.pl

Poniżej terminy konsultacji wraz z nazwiskami wykładowców.

12 marca (środa) godz. 13:30
Grupa 1 - Leszek Dawid
Grupa 2 - Maciej Drygas
Grupa 3 - Maria Zmarz-Koczanowicz
Grupa 4 - Piotr Kotlicki  

24 marca (poniedziałek) godz. 13:00
Grupa 1-   Justyna Celeda
Grupa 2 - Marta Prus
Grupa 3 - Jakub Piątek
Grupa 4 - Piotr Mikucki


15 kwietnia (wtorek) godz. 13:00
Grupa 1 – Justyna Celeda
Grupa 2  - Filip Bajon
Grupa 3 – Magnus von Horn
Grupa 4 - Mirosław Dembiński
Grupa 5 – Martin Rath

23 kwietnia (środa) godz. 13:00
Grupa 1 - Leszek Dawid
Grupa 2 - Ryszard Brylski
Grupa 3 - Jacek Bławut
Grupa 4 - Andrzej Sapija
Grupa 5 – Jan Komasa


Potrzebne dokumenty

DOKUMENTY WYMAGANE DO ZAŁĄCZENIA W SYSTEMIE IRK
do 27 kwietnia 2025 r.

Rejestracja online od 1 kwietnia 2025 do : 
https://irk.filmschool.lodz.pl/irk/irk/strony/logowaniekandydat.html
Tegoroczni maturzyści nie wypełniają zakładki 'wykształcenie' w  IRK.

DOKUMENTY WYMAGANE DO ZAŁĄCZENIA W SYSTEMIE IRK

  1. Życiorys (max 1 strona samodzielnego komputeropisu)
  2. Oryginał lub odpis świadectwa maturalnego (tegoroczni maturzyści do czasu otrzymania świadectwa dojrzałości składają zaświadczenie ze szkoły o zadeklarowanym przystąpieniu do matury). Świadectwa maturalne wydane przez zagraniczne instytucje winny zostać opatrzone apostille i przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.  
  3. Fotografia biometryczna (format jak do dowodu) - dodać plik jpg ze zdjęciem do zakładki "zdjęcie" w IRK.
  4. Opłata za egzamin wstępny (zaksięgowana) - proces księgowania wpłat trwa kilka dni, prosimy więc dokonywać opłaty odpowiednio wcześniej.

UWAGA!!! Przesyłanie dokumentów tylko drogą elektroniczną.

Dostarczenie dokumentów potwierdza pracownik dziekanatu, weryfikując każdy załącznik osobno - nie jest to proces automatyczny.


Ważne informacje na temat NOSTRYFIKACJI ŚWIADECTW:
http://www.filmschool.lodz.pl/fileups/stu/20150527153806-nostryfikacje-swiadectw-maturalnych.pdf




   

Teczka prac

Wymagane prace własne kandydata / kandydatki - portfolio artystyczne:

  1. Ustna, sfilmowana w jednym ujęciu, nie montowana wypowiedź własna na temat JA I  MÓJ ŚWIAT (kim jestem, skąd się wzięłam/wziąłem, co mnie pasjonuje, czego chcę) o  czasie trwania od 1 do 3 minut, zarejestrowana w formie jednoczesnego zapisu obrazu i  dźwięku (100%) w postaci linku internetowego do pliku z nagraniem. Preferowane platformy to YouTube w wersji Unlisted (bezpłatna, dostęp bezterminowy) i Vimeo (z dostępem ważnym do 30 czerwca 2025);
  2. Własna wypowiedź filmowa (etiuda fabularna lub dokumentalna) o czasie trwania do 10 minut (można nadsyłać formy dłuższe ze wskazaniem wybranych 10 minut), w postaci linku internetowego do pliku (plików). Preferowane platformy to YouTube w wersji Unlisted (bezpłatna, dostęp bezterminowy) i Vimeo (z dostępem ważnym do 30 czerwca 2025);
  3. Dwa pomysły na filmy:                                                                               - fabularny ( krótko lub pełnometrażowy) zapisany na jednej stronie A4 ( do 1800 znaków), jedna scena z pomysłu rozpisana w formie sceny dialogowej - max 2 strony A4 oraz jednozdaniowy logline do pomysłu.                                                      - dokumentalny (dowolnego metrażu) - opis pomysłu; temat i uzasadnienie wyboru na jednej stronie A-4 ( do 1800 znaków). Dodatkowo logline pomysłu oraz zapis trzech konkretnych sytuacji dokumentalnych (zaczerpniętych z pomysłu), także na jednej stronie A4.
  4. Maksymalnie jednostronicowy zapis „Moje ostatnie odkrycie artystyczne” ( do 1800 znaków)
  5. Maksymalnie jednostronicowy życiorys artystyczny ( do 1800 znaków).
UWAGA!!!
Przesyłanie dokumentów tylko drogą elektroniczną.

Wszystkie prace pisemne w Word lub PDF.




Opłata egzaminacyjna

150 PLN
Opłatę uiszcza się na numer indywidualnego konta bankowego, który zostaje przypisany w procesie rejestracji on-line kandydata.

Jeśli dokonanie opłaty jest niewidoczne (niepotwierdzone) na koncie Systemu Internetowej Rekrutacji dłużej niż 3 dni robocze, proszę o e-mail z załączonym dowodem wpłaty na adres j.wesolek@filmschool.lodz.pl.

W przypadku rezygnacji do 27 kwietnia br., proszę o e-mail o treści: "W związku z rezygnacją proszę o zwrot opłaty rekrutacyjnej w kwocie 150 zł w postępowaniu kwalifikacyjnym na reżyserię (stacjonarne studia jednolite mgr) na nr konta: .............. Imię i nazwisko właściciela konta: ............"


Dziekanat nie przyjmuje opłaty rekrutacyjnej.
Po 27 kwietnia opłata nie podlega zwrotowi.


.

Dojazd

Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera mieści się przy ul. Targowej 61/63 w Łodzi. Dojechać do niej można:

Dworzec Łódź Chojny
tramwaj linii 1 (kierunek Strykowska) do przystanku Kilińskiego/ Fabryczna
 
Dworzec Łódź Kaliska
tramwaj linii 10 (kierunek Olechów) lub linii 14 (kierunek Dąbrowa) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa 

Dworzec Łódź Widzew
tramwaj linii 10 (kierunek Wyszyńskiego) lub 8 (kierunek Chochoła) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa

Dworzec PKS Północny
autobus linii 85 (kierunek Czajkowskiego) do przystanku Piłsudskiego/ Kopcińskiego i następnie tramwaj linii 10 (kierunek Wyszyńskiego) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa

Port lotniczy im. Władysława Reymonta w Łodzi
Z lotniska do Szkoły można dojechać taksówką, co trwa około pół godziny i kosztuje około 35 PLN.

* Więcej informacji dotyczących dojazdu liniami MPK i taryf przewozowych znajduje się na stronie: http://www.mpk.lodz.pl/

Zakwaterowanie

Istnieje możliwość rezerwacji płatnych noclegów w Domu Studenta PWSFTviT w Łodzi, który mieści się przy ul. Piotrkowskiej 189/191 w Łodzi. 

KONTAKT: 42 636 60 66, ds@filmschool.lodz.pl

Egzamin

Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest złożenie kompletu wymaganych dokumentów wraz z pracami artystycznymi oraz dowodu opłaty za egzamin.

Osoby niemówiące po polsku, a uprawnione do podjęcia i kontynuowania studiów bezpłatnie, mogą przyjść na egzamin z własnym tłumaczem [patrz sekcja 'DOKUMENTY DO POBRANIA'].
Etap I, wstępny
preselekcja złożonych teczek decydująca o dopuszczeniu lub niedopuszczeniu do dalszego udziału w rekrutacji.
Etap bez obecności kandydata
Etap II
Ustna niepunktowana rozmowa kandydata ( kandydatki ) z Komisją – pytania dotyczące złożonej teczki, prac artystycznych oraz wiedzy ogólnej kandydata (kandydatki).
Etap drugi nie jest punktowany. O zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu decyduje Komisja na podstawie pozytywnej oceny predyspozycji kandydata (kandydatki) oraz jego portfolio.
Etap III
Zadania praktyczne:
1 fotoreportaż na zadany temat.
2 zadanie dokumentalne - rozmowa z człowiekiem.
3 dokumentalne zadanie pisemne na bazie zadania nr 2.
4 zadanie fabularne - inscenizacja - realizacja sceny fabularnej.
5 fabularne zadanie pisemne na bazie zadania nr 4.
6. fabularne, ustne zadanie narracyjne.

Komisja ocenia wszystkie zadania w skali punktowej i na podstawie wyników podejmuje decyzję o zakwalifikowaniu do następnego etap
Etap IV
Egzamin konkursowy:
1 ocena filmu i innych prac własnych kandydata (kandydatki)
2 ocena projektu filmu fabularnego
3 ocena projektu filmu dokumentalnego
4. ocena pracy kandydata z aktorami przy inscenizacji sceny fabularnej
5 rozmowa kwalifikacyjna


Każde zadanie egzaminu konkursowego jest oddzielnie punktowane i łącznie z punktami trzeciego etapu stanowi sumę punktów uzyskanych przez kandydata (kandydatkę) na egzaminie wstępnym.

Uzyskane punkty stanowią podstawę przyjęcia na I rok studiów