Wybory 2024

Komunikaty

1 Komunikat Komisji Wyborczej Uczelni (2/2) z dnia 19.04.2024 r. 19.04.2024

Komisja Wyborcza Uczelni
PWSFTViT w Łodzi

 Łódź 19.04.2024

ODPOWIEDŹ NA SKARGĘ WYBORCZĄ

 W dniu 18.04.2024 roku student Tomasz Gregorczyk skierował do KWU Skargę Wyborczą związaną z przeprowadzeniem wyborów rektora PWSFTViT w Łodzi na kadencję 2024-2028. Autor skargi zawiadamia o możliwości niedopełnienia obowiązków przez Przewodniczącego Komisji Wyborczej Uczelni poprzez złamanie Uchwały nr 2 Komisji Wyborczej Uczelni z dnia 22 stycznia 2024 w sprawie kalendarza wyborczego na kadencję 2024 - 2028.:

" Zarzucam złamanie Uchwały nr 2 KWU Uczelni z dnia 22 stycznia 22 stycznia 2024 r. w sprawie kalendarza wyborczego na kadencję 2024-2028 zatwierdzonej przez Senat PWSFTViT w dniu 26 stycznia 2024 r. poprzez:
 1. W dniu 22 marca 2024 roku Komisja Wyborcza Uczelni ogłosiła listę kandydatów na stanowisko Rektora i tym samym złamała pkt III ppk.b.Uchwały nr 2 Komisji Wyborczej Uczelni z dnia 22 stycznia 2024 roku w sprawie kalendarza wyborczego ną kadencję 2024-2028, który stanowi: „Ogłoszenie listy kandydatów na stanowisko Rektora 25 marca 2024 roku”
 2 W dniu 11 kwietnia 2024 roku Komisja Wyborcza Uczelni zorganizowała spotkanie przedwyborcze z kandydatką na stanowisko rektora parę godzin przed głosowaniem nad jej wyborem, tj. po terminie na spotkania przedwyborcze i tym samym złamała pkt.III pkt.c. w sprawie kalendarza wyborczego na kadencję 2024-2028, który stanowi: „spotkania przedwyborcze z kandydatami na stanowisko Rektora od 26 marca do 8 kwietnia” oraz dobrego zwyczaju, którym jest cisza wyborcza.
 3. Przewodniczący Komisji Wyborczej Uczelni (…) stwierdził, że Komisja Wyborcza Uczelni nie złamała żadnego regulaminu czy kalendarza wyborczego, co mija się ze stanem faktycznym."

 Komisja Wyborcza Uczelni po przeanalizowaniu skargi złożonej w dniu 18.04.2024 r. przez T. Gregorczyka podjęła decyzję o jej ODDALENIU.

 Uzasadnienie:

 Wybory władz uczelni i innych organów odbywają się na podstawie Regulaminu Wyborczego i zgodnie z zatwierdzonym Kalendarzem Wyborczym.
 Zgodnie z § 2 pkt 2 Regulaminu Wyborczego: KWU powołana uchwałą Senatu oraz Komisje Wyborcze Wydziałów powołane uchwałami Rad Wydziałów organizują wybory zgodnie z zadaniami powierzonymi im przez Statut (§ 50–68), przestrzegając zasad określonych w Ustawie, Statucie oraz niniejszym Regulaminie.

 Odnośnie poszczególnych punktów skargi:

 Ad. 1
 W odniesieniu do kwestii wcześniej daty opublikowania informacji o kandydatce na stanowisko Rektora (w dniu 22.03 a nie w dniu 25.03.br) KWU stoi na następującym stanowisku: w związku z tym, że w regulaminowym terminie zgłoszono jednego kandydata na stanowisko rektora, a zgłoszenie zostało pozytywnie zweryfikowane i nie zawierało błędów, spełniało więc wszystkie wymagania, Przewodniczący KWU uznał, że nie ma istotnego powodu, by opóźniać podanie do wiadomości publicznej informacji o zgłoszonej kandydatce. Intencją i sensem regulacji w zakresie terminu publikacji kandydatur (po trzech dniach od daty finalnej przyjmowania zgłoszeń, która upływała 22.03.br.) było, by KWU dysponowała odpowiednim czasem na weryfikację prawidłowości zgłoszeń kandydatów. W tym wypadku, przy jednej kandydatce, ta weryfikacja została dokonana tego samego dnia. I tego samego dnia kandydatura została podana do publicznej wiadomości. Wstrzymywanie tej publikacji nie miało żadnego uzasadnienia, a podanie do wiadomości publicznej nazwiska kandydatki było odpowiedzią na duże zainteresowanie i prośby kierowane do KWU ze strony społeczności Szkoły w tym temacie. Publikacja informacji o kandydatce w dniu 22.03 w żadnym zakresie nie wpłynęła na dalszy proces wyborczy.

 Ad 2. Zebranie w dniu 11.04.br zostało zwołane przez Przewodniczącego KWU zgodnie z § 24 Regulaminu Wyborczego. Nie było to zebranie przedwyborcze, ale zebranie wyborcze, w trakcie którego członkowie Kolegium Elektorów dokonali wyboru rektora. Regulamin Wyborczy zobowiązuje KWU do organizacji zebrania kandydatów z Kolegium Elektorów. Na zebraniu tym kandydaci mogą przedstawić swój program a elektorzy mogą zadawać pytania. Komisja Wyborcza nie ma podstaw prawnych do ingerencji w zakresie treści oraz czasu wystąpień kandydatów.

 Ad 3. Komisja Wyborcza Uczelni potwierdza, że nie został złamany żaden punkt Regulaminu oraz Kalendarza Wyborczego w trakcie trwających wyborach władz PWSFTViT na kadencję 2024 - 2028.

 W skardze pojawiła się także kwestia ciszy wyborczej. Cisza wyborcza w polskich wyborach jest regulowana przez odpowiednie zapisy prawne, w tym wypadku przez Kodeks Wyborczy (Art. 107. t.j. Dz. U. z 2023 r. poz.2408 ). W Regulaminie Wyborczym PWSFTViT w Łodzi nie ma zapisu w tej kwestii. Oznacza to, że cisza wyborcza nie jest wymagana. Jednostki, w których wybory odbywają się na podstawie przyjętych regulaminów wyborczych nie są zobligowane przez polskie prawo do stosowania ciszy wyborczej. Cisza wyborcza obowiązuje w Polsce w wyborach parlamentarnych czy samorządowych, (Art.1 ust.1, t.j. Dz. U. z 2023 r. poz.2408), ale nie występuje w innych krajach.

 Biorąc pod uwagę to, co powyżej KWU oddala skargę w pełnym zakresie.

Andrzej Sapija - Przewodniczący Komisji Wyborczej
 Kinga Kanecka - Sekretarz KWU
Odpowiedź KWU na skargę p.Gregorczyka z dnia 18.04.24
2 Komunikat Komisji Wyborczej Uczelni (1/2) z dnia 19.04.2024 r. 19.04.2024

Komisja Wyborcza Uczelni
PWSFTViT w Łodzi

 Łódź 19.04.2024


ODPOWIEDŹ NA SKARGĘ WYBORCZĄ

 W dniu 17.04.2024 roku dr hab. Paweł Kossecki skierował do KWU pismo zatytułowane: Skarga Wyborcza i wniosek o unieważnienie wyników Wyborów oraz ogłoszenie nowych wyborów. Autor skargi formułuje następujące oskarżenia wobec Komisji Wyborczej Uczelni i wyborów na stanowisko rektora na kadencję 2024-2028:

"Zarzucam złamanie Uchwały nr 2 KWU Uczelni z dnia 22 stycznia 22 stycznia 2024 r. w sprawie kalendarza wyborczego na kadencję 2024-2028 zatwierdzonej przez Senat PWSFTViT w dniu 26 stycznia 2024 r. poprzez:
 1. Ogłoszenie listy kandydatów na stanowisko Rektora w terminie niezgodnym ze wskazaną Uchwałą (22 marca 2024 r. zamiast 25 marca 2024 r.) oraz nieprzyjęcie mojej kandydatury w dniu 22 marca w związku z kilkuminutowym przekroczeniem terminu złożenia kandydatury.
 2 Zwołanie spotkania wyborczego przez JM Milenię Fiedler w dniu głosowania Elektorów tzn. 11.04.2024 r. tzn. po terminie przewidzianym na spotkania przedwyborcze przewidzianym we wskazanej Uchwale (26 marca – 8 kwietnia 2024 r.).
 3 Złamanie § 24 pkt. 4 Regulaminu Wyborczego poprzez uniemożliwienie zadania pytań Kandydatce na spotkaniu wyborczym w dniu 8 kwietnia 2024 r. i odpowiedź jedynie na niektóre, wybrane pytanie."

 Komisja Wyborcza Uczelni zanalizowała skargę złożoną w dniu 17.04.2024 r. przez dr hab. P. Kosseckiego i podjęła decyzję o jej ODDALENIU w całości.

 Uzasadnienie:

 Wybory władz uczelni i innych organów odbywają się na podstawie Regulaminu Wyborczego i zgodnie z zatwierdzonym Kalendarzem Wyborczym.
 Zgodnie z § 2 pkt 2 Regulaminu Wyborczego: KWU powołana uchwałą Senatu oraz Komisje Wyborcze Wydziałów powołane uchwałami Rad Wydziałów organizują wybory zgodnie z zadaniami powierzonymi im przez Statut (§ 50–68), przestrzegając zasad określonych w Ustawie, Statucie oraz niniejszym Regulaminie.

 Odnośnie poszczególnych punktów skargi:
 Ad. 1
 1. Zgłoszenie kandydatury dr hab. Pawła Kosseckiego nie mogło być przyjęte ponieważ nastąpiło ono po wyznaczonym przez Regulamin i Kalendarz terminie. Autor skargi potwierdza, że próba zgłoszenia nastąpiła z opóźnieniem.
 Zgodnie z Regulaminem Wyborczym:
 §7 ust.4. (...)Zgłoszenia należy składać Sekretarzowi KWU w pok. 2.08 bud. A (rektorat), tel. 42 27 55 813, w terminie określonym w kalendarzu wyborczym. Osoba przyjmująca zgłoszenie jest zobowiązana pisemnie potwierdzić fakt przyjęcia zgłoszenia.

 Odnosząc się do stwierdzenia zawartego w skardze:
 „Po uzyskaniu informacji, iż moja kandydatura nie została przyjęta, bezzwłocznie poprosiłem p. Kingę Kanecką o przesłanie wyjaśnień. Wyjaśnienia zostały przesłane dopiero 28 marca 2024 r. KWU postawiła społeczność szkolną przed faktami dokonanymi.”
 KWU informuje, że prośba o informację dotyczącą odniesienia się do sytuacji podjęcia próby złożenia kandydatury została wysłana mailowo na pocztę KWU w dniu 22 marca 2024 r. (piątek) o godz. 16.27 . Sobota i niedziela to ustawowy czas wolny dla pracowników Uczelni w tym i członków KWU. Odpowiedź KWU przesłano mailowo do autora skargi dnia 25 marca 2024 r (poniedziałek) o godz. 09.19 . Używanie w tej sytuacji stwierdzenia „dopiero” jest w naszej ocenie bezzasadne.

 W odniesieniu do kwestii wcześniejszej daty opublikowania informacji o kandydatce na stanowisko Rektora (w dniu 22.03 a nie w dniu 25.03.br) KWU stoi na następującym stanowisku:
 W związku z tym, że w regulaminowym terminie zgłoszono jednego kandydata na stanowisko rektora, a zgłoszenie zostało pozytywnie zweryfikowane i nie zawierało błędów, spełniało więc wszystkie wymagania, Przewodniczący KWU uznał, że nie ma istotnego powodu, by opóźniać podanie do wiadomości publicznej informacji o zgłoszonej kandydatce. Intencją i sensem regulacji w zakresie terminu publikacji kandydatur (po trzech dniach od daty finalnej przyjmowania zgłoszeń, która upływała 22.03.br.) było, by KWU dysponowała odpowiednim czasem na weryfikację prawidłowości zgłoszeń kandydatów. W tym wypadku, przy jednej kandydatce, ta weryfikacja została dokonana tego samego dnia. I tego samego dnia kandydatura została podana do publicznej wiadomości. Wstrzymywanie tej publikacji nie miało żadnego uzasadnienia, a podanie do wiadomości publicznej nazwiska kandydatki było odpowiedzią na duże zainteresowanie i prośby społeczności Szkoły w tym temacie. Publikacja informacji o kandydatce w dniu 22.03 w żadnym zakresie nie wpłynęła na dalszy proces wyborczy.

 Ad 2. Zebranie w dniu 11.04.br nie było inicjowane i zwołane przez kandydatkę na rektora, ani przez Rektora. Zebranie to zostało zwołane przez Przewodniczącego KWU zgodnie z § 24 Regulaminu Wyborczego. Było to zebranie wyborcze.

 Ad. 3. Regulamin Wyborczy zobowiązuje KWU do organizacji zebrania wyborczego kandydatów z Kolegium Elektorów. Na zebraniu tym kandydaci mogą przedstawić swój program a elektorzy mogą zadawać pytania. Komisja Wyborcza nie ma podstaw prawnych do ingerencji w zakresie treści oraz czasu wystąpień kandydatów.

 W skardze pojawiła się także kwestia ciszy wyborczej.
 Autor skargi pisze:
" W wyborach powszechnych istnieje pojęcie tzw. ciszy wyborczej, będącej okresem, w którym pod groźbą kary zabroniony jest jakikolwiek rodzaj agitacji. Cisza wyborcza powinna być czasem, w którym po kampanii, można zastanowić się spokojnie, jakiego chcemy dokonać wyboru. W przypadku wyborów na Rektora nie wskazano tzw. ciszy wyborczej, jednocześnie Kalendarz Wyborczy bezwzględnie wskazał termin przewidziany na spotkania Wyborcze (26 marca – 8 kwietnia 2024 r.)."

 Cisza wyborcza w polskich wyborach jest regulowana przez odpowiednie zapisy prawne, w tym wypadku przez Kodeks Wyborczy (Art. 107. - t.j. Dz. U. z 2023 r. poz.2408 ). W Regulaminie Wyborczym PWSFTViT w Łodzi nie ma zapisu w tej kwestii. Oznacza to, że cisza wyborcza nie jest wymagana. Jednostki, w których wybory odbywają się na podstawie przyjętych regulaminów wyborczych nie są zobligowane przez polskie prawo do stosowania ciszy wyborczej. Cisza wyborcza obowiązuje w Polsce w wyborach parlamentarnych czy samorządowych, (Art.1 ust.1, t.j. Dz. U. z 2023 r. poz.2408), ale nie występuje w innych krajach.

 Jeśli chodzi o zebranie w dniu 08.04 to było ono zorganizowane przez kandydatkę na stanowisko rektora i miało charakter przedwyborczy. Regulamin wyborczy PWSFTViT w Łodzi daje prawo i gwarancję przedprowadzenia takich spotkań przez każdego z kandydatów, służąc wsparciem i pomocą. Komisja Wyborcza Uczelni nie ma podstaw do ingerencji w ilość spotkań, formę spotkań, czas ich trwania oraz zasady odpowiadania na pytania zadawane kandydatowi.

 Biorąc pod uwagę wszystko co powyżej KWU oddala skargę w pełnym zakresie.

 Andrzej Sapija - Przewodniczący KWU
 Kinga Kanecka - Sekretarz KWU
Odpowiedź KWU na skargę p.Kosseckiego z dnia 17.04.24
3 Komunikat Komisji Wyborczej Uczelni z dnia 16.04.2024 r. 16.04.2024

Komisja Wyborcza Uczelni informuje, że Rektor-elekt, dr hab. Milenia Fiedler, prof. PWSFTviT,  przedstawiła następujących kandydatów do objęcia funkcji prorektorów Uczelni:
Prorektor ds. Studentów i Nauczania : prof. dr hab. Marek Szyryk
Prorektor ds. Nauki i Twórczości Artystycznej : dr hab. Katarzyna Mąka - Malatyńska, prof. PWSFTviT


Wybory na stanowiska prorektorów:

 Spotkanie kandydata na Prorektora ds. Studentów i Nauczania ze studentami i doktorantami zaplanowane zostało na 22 kwietnia 2024 r. ,  o godz. 12,00 w sali 102 bud. Z .
Dla studentów i doktorantów, którzy nie będą mieli możliwości uczestniczenia stacjonarnie w spotkaniu udostępniony zostanie link do wydarzenia. Link otrzymacie Państwo na pocztę szkolną. 


Przedstawienie społeczności akademickiej  kandydatów na stanowiska prorektorów przez p. Rektor-elekt (spotkanie z kandydatami w trybie stacjonarnym) :
26 kwietnia 2024 r., godz. 12.00  w sali 102 bud. Z
Link do wydarzenia zostanie również przesłany członkom wspólnoty Uczelni za pomocą poczty szkolnej. 


Wybory Prorektorów przez Kolegium Elektorów Uczelni odbędą się 26  kwietnia 2024 r. poprzez platformę GŁOSUJ24.


4 Komunikat Komisji Wyborczej Uczelni z dnia 11.04.2024 r.- WYBORY REKTORA 11.04.2024

KOMUNIKAT KOMISJI WYBORCZEJ UCZELNI z dnia 11 kwietnia 2024 r. W SPRAWIE WYBORU REKTORA PWSFTviT

Komisja Wyborcza Uczelni zawiadamia, że w dniu 11 kwietnia 2024 r. , po przeprowadzeniu głosowania w sprawie wyboru Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi, na kadencję 2024-2028, kandydatka uzyskała następującą liczbę głosów:
dr hab. Milenia Fiedler, prof. PWSFTviT
- głosów na "TAK" : 29
- głosów na "NIE" : 8
- głosów "wstrzymujących się  : 7

W głosowaniu wzięło udział 44 spośród 50 Elektorów Uczelni.

Komisja Wyborcza Uczelni ogłasza, że Kolegium Elektorów Uczelni wybrało dr hab. Milenię Fiedler, prof. PWSFTviT, na stanowisko Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi na kadencję 2024-2028.

W załączeniu protokół z głosowania.

Zgodnie z Regulaminem wyborczym:
§ 26.
(...)
7. Skargi co do wyboru Rektora można składać w formie pisemnej do Sekretarza KWU w terminie 7 dni od zamknięcia zebrania wyborczego.
8. Po upływie wskazanego terminu Przewodniczący Kolegium Elektorów stwierdza na piśmie wybór Rektora i niezwłocznie zawiadamia o wyborze właściwego ministra.
 9. W przypadku wpłynięcia do KWU skargi związanej z przeprowadzeniem wyborów, KWU podejmuje uchwałę w sprawie rozstrzygnięcia skargi.


Wybory Rektora- protokół z głosowania 11.04.2024 r.
5 Komunikat Komisji Wyborczej Uczelni z dnia 09.04.2024 r. 09.04.2024

WYBORY REKTORA - 11 kwietnia 2024 r, godz. 11,30, sala 102, bud Z

Szanowna Społeczności Szkoły Filmowej,

zgodnie z Kalendarzem wyborczym wybory Rektora PWSFTviT odbędą się 11 kwietnia 2024 r. w trybie stacjonarnym, na terenie Uczelni - w sali 102, bud. Z
 Zebranie zacznie się o godz. 11,30 od przeprowadzenia głosowania dotyczącego wyboru Przewodniczącego ( i ew. Wiceprzewodniczącego ) Kolegium Elektorów.

 O godz. 12,00 odbędzie się głosowanie na stanowisko Rektora.

 Wybory Rektora są ważne, jeżeli w posiedzeniu wyborczym Kolegium Elektorów uczestniczy co najmniej 3/5 elektorów, co oznacza, że w głosowaniu powinno wziąć udział nie mniej niż 30 elektorów. Rektorem zostaje wybrany kandydat, który uzyskał największą liczbę głosów, stanowiącą bezwzględną większość głosów.

 Większość bezwzględna – większość osiągnięta, gdy podczas głosowania liczba głosów za jest większa od sumy głosów przeciw i wstrzymujących się /liczba osób popierających (czyli głosujących na TAK) musi stanowić więcej niż 50% wszystkich oddanych głosów/.

 Głos oddaje się na karcie wyborczej poprzez zakreślenie (znakiem „X”) przy nazwisku kandydata jednej z trzech opcji: TAK, NIE, WSTRZYMUJĘ SIĘ OD GŁOSU .

Skargi dotyczące wyboru Rektora można składać w formie pisemnej do Sekretarza KWU w terminie 7 dni od zamknięcia zebrania wyborczego.
 Po upływie wskazanego terminu Przewodniczący Kolegium Elektorów stwierdza na piśmie wybór Rektora i niezwłocznie zawiadamia o wyborze właściwego ministra.
6 Komunikat Komisji Wyborczej Uczelni z dnia 03.04.2024 r. 04.04.2024

Odpowiedź KWU na protest wyborczy dr. hab. Pawła Kosseckiego, prof PWSFTviT
p.Kossecki - odp. na protest wyborczy 03.04.24 r.
7 Komunikat Przewodniczącego Komisji Wyborczej Uczelni z dnia 28.03.2024 r. 28.03.2024

INFORMACJA PRZEWODNICZĄCEGO KWU
Komunikat KWU z dnia 28.03.2024 r.
8 Komunikat Komisji Wyborczej Uczelni z dnia 22.03.2024 r. 22.03.2024

Komisja Wyborcza Uczelni informuje, że zgodnie z Regulaminem Wyborczym oraz Kalendarzem Wyborczym dokonano przyjęcia zgłoszenia jednej kandydatki na rektora PWSFTViT w Łodzi na kadencję 2024 - 2028. Jest nią Pani MILENIA FIEDLER.
Dnia 8 kwietnia o godz. 12:00 odbędzie się w studiu telewizyjnym spotkanie przedwyborcze z kandydatką na rektora. Na spotkaniu tym kandydatka przedstawi swój program na drugą kadencję rektorską oraz odpowie na pytania. W spotkaniu - oprócz elektorów - może wziąć udział każdy z członków społeczności naszej Uczelni. Każdy też będzie mógł zadać pytanie. Pytania będzie można również składać wcześniej w przygotowanej urnie wystawionej w budynku Z. Akceptowalne są pytania w trybie anonimowym.
9 Komunikat Komisji Wyborczej Uczelni z dnia 22.03.2024 r. 22.03.2024

Komisja Wyborcza Uczelni informuje, że kandydatką na stanowisko Rektora PWSFTviT na kadencję 2024– 2028, wśród prawidłowo zgłoszonych kandydatów została:

 dr hab. MILENIA FIEDLER, profesor PWSFTviT

Spotkanie przedwyborcze z kandydatką na stanowisko Rektora PWSFTviT odbędzie się w poniedziałek 08 kwietnia 2024 r. 
10 Komunikat Komisji Wyborczej Uczelni z dnia 22.03.2024 r. 22.03.2024

Komisja Wyborcza Uczelni ogłasza pełny skład Kolegium Elektorów Uczelni w wyborach na kadencję 2024-2028.


LISTA CZŁONKÓW KOLEGIUM ELEKTORÓW UCZELNI:
 

 WYDZIAŁ REŻYSERII FILMOWEJ I TELEWIZYJNEJ
 GRUPA: Profesorowie i Profesorowie Uczelni
 Liczba mandatów: 7
 1. prof. dr hab. Mirosław Dembiński
 2. prof. dr hab. Maciej Drygas
 3. prof. dr hab. Krzysztof Heyke
 4. dr hab. Jarosław Kamiński, profesor Uczelni
 5. prof. dr hab. Jan Jakub Kolski
 6. dr hab. Katarzyna Mąka-Malatyńska, profesor Uczelni
 7. prof. dr hab. Maria Zmarz-Koczanowicz

 WYDZIAŁ REŻYSERII FILMOWEJ I TELEWIZYJNEJ
 GRUPA: Pozostali nauczyciele akademiccy
 Liczba mandatów: 1
 1. dr Grzegorz Jaroszuk, starszy wykładowca


 WYDZIAŁ OPERATORSKI I REALIZACJI TELEWIZYJNEJ
 GRUPA: Profesorowie i Profesorowie Uczelni
 Liczba mandatów: 7
 1. dr hab. Ewa Ciechanowska-Urbańska, profesor Uczelni
 2. dr hab. Dariusz Kamiński, profesor Uczelni
 3. prof. dr hab. Tomasz Komorowski
 4. dr Piotr Kukla, profesor Uczelni
 5. dr hab. Andrzej Musiał, profesor Uczelni
 6. prof. dr hab. Tomasz Samosionek
 7. dr hab. Katarzyna Taras, profesor Uczelni

 WYDZIAŁ OPERATORSKI I REALIZACJI TELEWIZYJNEJ
 GRUPA: Pozostali nauczyciele akademiccy
 Liczba mandatów: 1
 1. dr Tomasz Michałowski, adiunkt


 WYDZIAŁ AKTORSKI
 GRUPA: Profesorowie i Profesorowie Uczelni
 Liczba mandatów: 7
 1. prof. Alicja Barbara Panek- Piętkowska
 2. dr hab. Krzysztof Czeczot, profesor Uczelni
 3. dr hab. Małgorzata Flegel, profesor Uczelni
 4. dr hab. Agnieszka Greinert, profesor Uczelni
 5. dr hab. Anna Sarna- Śniecikowska, profesor Uczelni
 6. dr hab. Paweł Siedlik, profesor Uczelni
 7. dr hab. Michał Staszczak, profesor Uczelni

 WYDZIAŁ AKTORSKI
 GRUPA: Pozostali nauczyciele akademiccy
 Liczba mandatów: 1
 1. dr Marcin Łuczak, adiunkt


 WYDZIAŁ ORGANIZACJI SZTUKI FILMOWEJ
 GRUPA: Profesorowie i Profesorowie Uczelni
 Liczba mandatów: 5
 1. prof. Izabela Łapińska
 2. dr Roman Sawka, profesor Uczelni
 3. dr hab. Magdalena Sobocińska, profesor Uczelni
 4. dr hab.Marian Szukalski, profesor Uczelni
 5. dr hab.Urszula Świerczyńska-Kaczor, profesor Uczelni

 WYDZIAŁ ORGANIZACJI SZTUKI FILMOWEJ
 GRUPA: Pozostali nauczyciele akademiccy
 Liczba mandatów: 3
 1. dr Marta Giec, adiunkt
 2. dr Artur Frątczak, adiunkt
 3. dr Piotr Furmankiewicz, adiunkt


 GRUPA: Doktoranci Liczba mandatów: 2
 1. mgr Anna Morawiec
 2. mgr Marcin Strauchold


 WYDZIAŁ REŻYSERII FILMOWEJ I TELEWIZYJNEJ
 GRUPA: Studenci Liczba mandatów: 2
 1. Ewa Japola
 2. Marcjanna Lelek

 WYDZIAŁ OPERATORSKI I REALIZACJI TELEWIZYJNEJ
 GRUPA: Studenci Liczba mandatów: 2
 1. Mikołaj Marczuk
 2. Benedykt Rogala

 WYDZIAŁ AKTORSKI
 GRUPA: Studenci
 Liczba mandatów: 2
 1. Szymon Andrzejewski
 2. Adrian Pietruszewski

 WYDZIAŁ ORGANIZACJI SZTUKI FILMOWEJ
 GRUPA: Studenci
 Liczba mandatów: 2
 1. Julia Kobiela
 2. Zofia Rodak


 GRUPA: Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi
 Liczba mandatów: 8
 1. Agata Targaszewska - Specjalista ds. BHP i p. poż.
 2. Jakub Gogolewski - ZPFS
 3. Dorota Pruchniewska - Dział Księgowości
 4. Jakub Boras - ZPFS-Sekcja Inscenizacji
 5. Tomasz Stefaniak - ZPFS-Zakład Produkcji Filmów Szkolnych
 6. Monika Jaworska – Dział Rektorski
 7. Kamila Kapłaniak - Dział Zaopatrzenia i G.M.
 8. Magda Budzyń - Dział Obsługi Multimediów
11 Komunikat Komisji Wyborczej Uczelni z dnia 18.03.2024 r. 18.03.2024

Komisja Wyborcza Uczelni informuje, że zgodnie z Kalendarzem wyborczym w dniach 15 - 22 marca 2024 r. /do godz. 14,00/ przyjmowane są ZGŁOSZENIA KANDYDATÓW NA STANOWISKO REKTORA.

Zgłoszenia należy składać do Sekretarza KWU,  p. Kingi Kaneckiej         ( p. 2.08, bud. Rektorski, I piętro).

Kandydatem na stanowisko Rektora może być osoba, która :
 1) ma pełną zdolność do czynności prawnych;
 2) korzysta z pełni praw publicznych;
 3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
 4) nie była karana karą dyscyplinarną;
 5) w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowała w organach bezpieczeństwa państwa w rozumieniu art. 2 Ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów, nie pełniła w nich służby ani nie współpracowała z tymi organami;
 6) nie ukończyła 70. roku życia do dnia rozpoczęcia kadencji;
 7) posiada co najmniej stopień doktora.
12 WYNIKI WYBORÓW DO KOLEGIUM ELEKTORÓW - W GRUPIE PRACOWNIKÓW NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI 12.03.2024

WYNIKI WYBORÓW DO KOLEGIUM ELEKTORÓW UCZELNI NA KADENCJĘ 2024 -2028

 W GRUPIE PRACOWNIKÓW NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI.

 Na poszczególnych kandydatów oddano następującą̨ liczbę̨ głosów ważnych:

 1) Agata Targaszewska - Specjalista ds. BHP i p. poż. - 96 głosów
 2) Jakub Gogolewski - ZPFS - 82 głosów
 3) Dorota Pruchniewska - Dział Księgowości - 75 głosów
 4) Jakub Boras - ZPFS-Sekcja Inscenizacji - 60 głosów
 5) Tomasz Stefaniak - ZPFS-Zakład Produkcji Filmów Szkolnych - 59
     głosów
 6) Monika Jaworska – Dział Rektorski - 57 głosów
 7) Kamila Kapłaniak - Dział Zaopatrzenia i G.M. - 57 głosów
 8) Magda Budzyń - Dział Obsługi Multimediów - 54 głosów
 9) Małgorzata Śliwińska-Wardęga – Dział Organizacji Studiów - 51       
     głosów
 10) Tatiana Matysiak - ZPFS-Dział Techniki Zdjęciowej i Ośw. - 49
     głosów
 11) Dorota Aleksowska – Dział Organizacji Studiów - 46 głosów
 12) Monika Grochowska – Dział Rektorski - 46 głosów
 13) Wiesław Kaźmierczak - ZPFS-Dział Zdjęciowej i Ośw. - 44 głosów
 14) Karol Włudarczyk - Dział Obsługi Multimediów - 41 głosów
 15) Edyta Sęk-Koniarska - ZPFS-Dział Montażu - 35 głosów
 16) Magdalena Troszczyńska - Dział Obsługi Multimediów - 34 głosów
 17) Beata Saramonowicz – Dział Rektorski - 30 głosów
 18) Wojciech Kubiak - Dział Obsługi Multimediów - 15 głosów

 Komisja Wyborcza Uczelni stwierdziła, że największą liczbę ważnie oddanych głosów uzyskali:

 1) Agata Targaszewska - Specjalista ds. BHP i p. poż. - 96 głosów
 2) Jakub Gogolewski - ZPFS - 82 głosów
 3) Dorota Pruchniewska - Dział Księgowości - 75 głosów
 4) Jakub Boras - ZPFS-Sekcja Inscenizacji - 60 głosów
 5) Tomasz Stefaniak - ZPFS-Zakład Produkcji Filmów Szkolnych - 59
     głosów
 6) Monika Jaworska – Dział Rektorski - 57 głosów
 7) Kamila Kapłaniak - Dział Zaopatrzenia i G.M. - 57 głosów
 8) Magda Budzyń - Dział Obsługi Multimediów - 54 głosów

których wybrano na członków Kolegium Elektorów.
1PROTOKÓŁ KE -administracja12.03.24 pdf 2PROTOKÓŁ KE -administracja12.03.24 pdf GŁOSUJ24. KE -administracja12.03.24 pdf
13 Komunikat Komisji Wyborczej Uczelni z dnia 11.03.2024 r. 11.03.2024

LISTA KANDYDATÓW DO KOLEGIUM ELEKTORÓW UCZELNI
na kadencję 2024-2028 przekazana przez Wydziałowe Komisje Wyborcze, Komisje Wyborcze Studentów i Doktorantów oraz Komisję Wyborczą Uczelni :

 WYDZIAŁ REŻYSERII FILMOWEJ I TELEWIZYJNEJ
 GRUPA: Profesorowie i Profesorowie Uczelni
 Liczba mandatów: 7
 1. prof. dr hab. Mirosław Dembiński
 2. prof. dr hab. Maciej Drygas
 3. prof. dr hab. Mariusz Grzegorzek
 4. prof. dr hab. Krzysztof Heyke
 5. dr hab. Jarosław Kamiński, profesor Uczelni
 6. prof. dr hab. Jan Jakub Kolski
 7. dr hab. Katarzyna Mąka-Malatyńska, profesor Uczelni
 8. prof. dr hab. Maria Zmarz-Koczanowicz

 WYDZIAŁ REŻYSERII FILMOWEJ I TELEWIZYJNEJ
 GRUPA: Pozostali nauczyciele akademiccy
 Liczba mandatów: 1
 1. dr Grzegorz Jaroszuk, starszy wykładowca
 2. dr Marta Prus, starszy wykładowca


 WYDZIAŁ OPERATORSKI I REALIZACJI TELEWIZYJNEJ
 GRUPA: Profesorowie i Profesorowie Uczelni
 Liczba mandatów: 7
 1. dr hab. Ewa Ciechanowska-Urbańska, profesor Uczelni
 2. dr hab. Dariusz Kamiński, profesor Uczelni
 3. prof. dr hab. Tomasz Komorowski
 4. dr Piotr Kukla, profesor Uczelni
 5. dr hab. Andrzej Musiał, profesor Uczelni
 6. dr hab. Krzysztof Pijarski, profesor Uczelni
 7. prof. dr hab. Tomasz Samosionek
 8. dr hab. Katarzyna Taras, profesor Uczelni
 9. dr Mariusz Wilczyński, profesor Uczelni

 WYDZIAŁ OPERATORSKI I REALIZACJI TELEWIZYJNEJ
 GRUPA: Pozostali nauczyciele akademiccy
 Liczba mandatów: 1
 1. dr Dagna Kidoń, starszy wykładowca
 2. dr Maciej Kozłowski, adiunkt
 3. dr Tomasz Michałowski, adiunkt
 4. dr Filip Pudło, adiunkt


 WYDZIAŁ AKTORSKI
 GRUPA: Profesorowie i Profesorowie Uczelni
 Liczba mandatów: 7
 1. prof. Alicja Barbara Panek- Piętkowska
 2. dr hab. Krzysztof Czeczot, profesor Uczelni
 3. dr hab. Małgorzata Flegel, profesor Uczelni
 4. dr hab. Agnieszka Greinert, profesor Uczelni
 5. dr hab. Anna Sarna- Śniecikowska, profesor Uczelni
 6. dr hab. Paweł Siedlik, profesor Uczelni
 7. dr hab. Michał Staszczak, profesor Uczelni

 WYDZIAŁ AKTORSKI
 GRUPA: Pozostali nauczyciele akademiccy
 Liczba mandatów: 1
 1. dr Marcin Łuczak, adiunkt


 WYDZIAŁ ORGANIZACJI SZTUKI FILMOWEJ
 GRUPA: Profesorowie i Profesorowie Uczelni
 Liczba mandatów: 5
 1. prof. Izabela Łapińska
 2. dr Roman Sawka, profesor Uczelni
 3. dr hab. Magdalena Sobocińska, profesor Uczelni
 4. dr hab.Marian Szukalski, profesor Uczelni
 5. dr hab.Urszula Świerczyńska-Kaczor, profesor Uczelni

 WYDZIAŁ ORGANIZACJI SZTUKI FILMOWEJ
 GRUPA: Pozostali nauczyciele akademiccy
 Liczba mandatów: 3
 1. dr Marta Giec, adiunkt
 2. dr Art. ur Frątczak, adiunkt
 3. dr Piotr Furmankiewicz, adiunkt


 GRUPA: Doktoranci
 Liczba mandatów: 2
 1. mgr Anna Morawiec
 2. mgr Daniel Sołtysiński
 3. mgr Marcin Strauchold


 WYDZIAŁ REŻYSERII FILMOWEJ I TELEWIZYJNEJ
 GRUPA: Studenci
 Liczba mandatów: 2
 1. Dominik Hadziewicz
 2. Ewa Japola
 3. Marcjanna Lelek
 4. Kinga Nguyen
 5. Maciej Tyburski

 WYDZIAŁ OPERATORSKI I REALIZACJI TELEWIZYJNEJ
 GRUPA: Studenci
 Liczba mandatów: 2
 1. Mikołaj Marczuk
 2. Benedykt Rogala

 WYDZIAŁ AKTORSKI
 GRUPA: Studenci
 Liczba mandatów: 2
 1. Szymon Andrzejewski
 2. Adrian Pietruszewski

 WYDZIAŁ ORGANIZACJI SZTUKI FILMOWEJ
 GRUPA: Studenci
 Liczba mandatów: 2
 1. Tomasz Gregorczyk
 2. Julia Kobiela
 3. Zofia Rodak
 4. Michał Sadowski
 5. Jagoda Woś


 GRUPA: Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi
 Liczba mandatów: 8
 1. Dorota Aleksowska – Dział Organizacji Studiów
 2. Jakub Boras - ZPFS-Sekcja Inscenizacji
 2. Magda Budzyń - Dział Obsługi Multimediów
 3. Jakub Gogolewski - ZPFS-Zakład Produkcji Filmów Szkolnych
 4. Monika Grochowska – Dział Rektorski
 5. Monika Jaworska – Dział Rektorski
 6. Kamila Kapłaniak - Dział Zaopatrzenia i Gospodarki Magazynowej 
 7. Wiesław Kaźmierczak - ZPFS-Dział Techniki Zdjęciowej i Oświetlenia
 8. Wojciech Kubiak - Dział Obsługi Multimediów
 9. Tatiana Matysiak - ZPFS-Dział Techniki Zdjęciowej i Oświetlenia
 10. Dorota Pruchniewska - Dział Księgowości
 11. Beata Saramonowicz – Dział Rektorski
 12. Edyta Sęk-Koniarska - ZPFS-Dział Montażu
 13. Tomasz Stefaniak - ZPFS-Zakład Produkcji Filmów Szkolnych
 14. Małgorzata Śliwińska-Wardęga – Dział Organizacji Studiów
 15. Agata Targaszewska - Specjalista ds. BHP i p. poż.
 16. Magdalena Troszczyńska - Dział Obsługi Multimediów
 17. Karol Włudarczyk - Dział Obsługi Multimediów
14 Komunikat Komisji Wyborczej Uczelni z dnia 08.03.2024 r. 08.03.2024

Lista kandydatów do KOLEGIUM ELEKTORÓW Uczelni na kadencję 2024-2028

W grupie pracowników niebędących nauczycielami akademickimi.
zostali zgłoszeni następujący kandydaci (wg kolejności alfabetycznej):


 1. Dorota Aleksowska – Dział Organizacji Studiów
 2. Jakub Boras - ZPFS-Sekcja Inscenizacji
 3. Magda Budzyń - Dział Obsługi Multimediów
 4. Jakub Gogolewski - ZPFS-Zakład Produkcji Filmów Szkolnych
 5. Monika Grochowska – Dział Rektorski
 6. Monika Jaworska – Dział Rektorski
 7. Kamila Kapłaniak - Dział Zaopatrzenia i Gospodarki Magazynowej       8. Wiesław Kaźmierczak - ZPFS-Dział Techniki Zdjęciowej i                   Oświetlenia
 9. Wojciech Kubiak -Dział Obsługi Multimediów
 10. Tatiana Matysiak - ZPFS-Dział Techniki Zdjęciowej i Oświetlenia
 11. Dorota Pruchniewska - Dział Księgowości
 12. Beata Saramonowicz – Dział Rektorski
 13. Edyta Sęk-Koniarska - ZPFS-Dział Montażu
 14. Tomasz Stefaniak - ZPFS-Zakład Produkcji Filmów Szkolnych
 15. Małgorzata Śliwińska-Wardęga – Dział Organizacji Studiów
 16. Agata Targaszewska - Specjalista ds. BHP i p. poż.
 17. Magdalena Troszczyńska - Dział Obsługi Multimediów
 18. Karol Włudarczyk - Dział Obsługi Multimediów

Spośród zgłoszonych powyżej kandydatów wybiorą Państwo ośmiu członków Kolegium Elektorów Uczelni ( grupa: pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi).
Termin wyborów on-line ustalony został na dzień 12 marca 2024 r. , w godz. 10,00-15,00.
15 Wybory do Kolegium Elektorów Uczelni w grupie pracowników niebędących nauczycielami akademickimi. 04.03.2024

Wybory do Kolegium Elektorów Uczelni w grupie pracowników niebędących nauczycielami akademickimi.

Szanowni Państwo,
wybory do Kolegium Elektorów Uczelni w grupie pracowników niebędących nauczycielami akademickimi odbędą się w formie on-line , za pośrednictwem platformy "GŁOSUJ.24" .

Zgodnie z Kalendarzem wyborczym, w dniu 12 marca 2024 r. (wtorek), w godz. 10:00 - 15:00 spośród zgłoszonych kandydatów wybiorą Państwo ośmiu członków Kolegium Elektorów Uczelni .
Kandydatów można zgłaszać do dnia 08 marca 2024 r. ( piątek), do godz. 14:00, do Sekretarza Komisji Wyborczej Uczelni p. Kingi Kaneckiej (bud. Rektoratu pok. 2.08 - I piętro, wejście schodami od strony Dziekanatu Operatorskiego).

 W razie braku wyboru odpowiedniej ilości Elektorów wyznaczony został II termin wyborów (on-line) w dniu 15 marca 2024 r. (piątek), w godz. 10:00 - 15:00.

W celu głosowania każdy członek wspólnoty Uczelni (w grupie pracowników niebędących nauczycielami akademickimi) posiadający czynne prawo wyborcze otrzyma na adres mailowy ( w domenie ....@filmschool.lodz.pl ) link, który przeniesie go na platformę GŁOSUJ24 na odpowiednią kartę do głosowania. Zagłosować z otrzymanego linku można tylko jeden raz. Głosowanie poprzez platformę GŁOSUJ24 jest w pełni tajne (po zakończeniu głosowania ani w jego trakcie nie ma możliwości powiązania wyników z adresami mailowymi).

Dla osób nie mających własnego dostępu do komputera czynny będzie punkt w sali komputerowej nr 0.18, w budynku Centrum Nowych Mediów, w godzinach 10.00 - 15.00 ( w obu w/w terminach). W przypadku problemów wsparcie techniczne zapewnią pracownicy Działu IT.
16 LICZBA I PODZIAŁ MANDATÓW W KOLEGIUM ELEKTORÓW na kadencję 2024-2028 31.01.2024

Komisja Wyborcza Uczelni ogłasza liczbę i podział mandatów w Kolegium Elektorów na kadencję 2024-2028 przedstawionych na posiedzeniu Senatu w dniu 26 stycznia 2024 roku.
LICZBA I PODZIAŁ MANDATÓW W KOLEGIUM ELEKTORÓW 2024-2028
17 KALENDARZ WYBORCZY na kadencję 2024-2028 31.01.2024

Komisja Wyborcza Uczelni wprowadza kalendarz wyborczy na kadencję 2024-2028 przedstawiony na posiedzeniu Senatu w dniu 26 stycznia 2024 roku.
KALENDARZ WYBORCZY na kadencję 2024-2028
18 REGULAMIN WYBORCZY na kadencję 2024-2028 31.01.2024

Komisja Wyborcza Uczelni ogłasza Regulamin Wyborczy na kadencję 2024-2028 zatwierdzony przez Senat Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi w dniu 26 stycznia 2024 roku.
REGULAMIN WYBORCZY na kadencję 2024-2028
19 Posiedzenie KWU w dniu 19 grudnia 2023 r. 19.12.2023

Na posiedzeniu Komisji Wyborczej Uczelni w dniu 19 grudnia 2023 r. przyjęto następujące ustalenia:
 1.) opracowano Kalendarz Wyborczy na kadencję 2024-2028 do zatwierdzenia przez Senat Uczelni;
 2.) wniesiono wstępne zmiany w Regulaminie wyborczym;
 3.) wyznaczono siedzibę Komisji Wyborczej Uczelni w bud. Rektorskim (A) p.2.08 ( I piętro, wejście klatką schodową naprzeciwko Dziekanatu Operatorskiego), Sekretarz Komisji p. Kinga Kanecka;
 4.) utworzono konto mailowe dla potrzeb kontaktu z Komisją Wyborczą Uczelni:
komisjawyborcza@filmschool.lodz.pl    
20 Komisja Wyborcza Uczelni 2024-2028 05.12.2023

Senat Szkoły Filmowej na posiedzeniu w dniu 29 listopada 2023 r. wybrał Komisję Wyborczą Uczelni na kadencję 2024 – 2028 w składzie:
prof. dr hab.Andrzej Sapija (Wydział Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej) prof. dr hab. Alicja Panek-Piętkowska (Wydział Aktorski)
prof. dr hab. Mirosław Ledwosiński (Wydział Operatorski i Realizacji Telewizyjnej)
dr hab. Maciej Kędzielawski (Wydział Operatorski i Realizacji Telewizyjnej)
dr Monika Badowska (Wydział Aktorski)
dr Grzegorz Małecki (Wydział Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej)
mgr Zdzisław Kuczyński (Wydział Organizacji Sztuki Filmowej)
mgr Artur Kotowski (Wydział Organizacji Sztuki Filmowej)
Kinga Kanecka (administracja)
Kamil Retkiewicz (administracja)
Jan Bujnowski (doktorant)
Szymon Szymański (student)
Filip Więcek (student)

Na pierwszym posiedzeniu Komisji Wyborczej Uczelni w dniu 05 grudnia 2023 r. zostali wybrani:
przewodniczący - prof. dr hab.Andrzej Sapija
zastępca przewodniczącego - dr hab. Maciej Kędzielawski
sekretarz – Kinga Kanecka
Uchwała Senatu - Komisja Wyborcza Uczelni