42 27 55 817
42 27 55 884
rezyseria@filmschool.lodz.pl
42 27 55 808
j.wesolek@filmschool.lodz.pl
KONSULTACJE DLA KANDYDATÓW:
Konsultacje na rok akademicki 2025/2026 odbywają się stacjonarnie.
Aby wziąć udział w konsultacjach prosimy potwierdzić swoją obecność wysyłając wiadomość mailową na adres: katedra@filmschool.lodz.pl
TERMINY KONSULTACJI:
13.02.2025 r. (czwartek) godz. 15:30-17:30
sala 1.21 CNM (Centrum Nowych Mediów)
13.03.2025 r. (czwartek) godz. 16:00 - 18:00
sala 1.21 CNM (Centrum Nowych Mediów)
10.04.2025 r. (czwartek) godz. 15:30 - 17:30
sala 1.21 CNM (Centrum Nowych Mediów)
REJESTRACJA W SYSTEMIE IRK: 01 - 30 kwietnia 2025 r.
UWAGA !!! Przesyłanie dokumentów tylko drogą elektroniczną.
Osoby chcące uczestniczyć w procesie rekrutacji na rok akademicki 2025/2026 proszone są o zarejestrowanie się do 30 kwietnia 2025 w systemie IRK (instrukcja poniżej), a także uiszczenie opłaty, załączenie zdjęcia, świadectwa dojrzałości lub zaświadczenia o przystąpieniu do matury.
Tylko osoby zarejestrowane w systemie do 30 kwietnia 2025 r. otrzymają (w wiadomości w systemie IRK) link do uzupełnienia formularza rekrutacyjnego - teczki prac.
TERMIN ZŁOŻENIA TECZEK (formularz rekrutacyjny): wybrane przykłady własnych prac montażowych, opis przedstawionych prac montażowych, obowiązkowa praca kandydata - film "Cisza", autoprezentacja, informacje o doświadczeniu kandydata, inne własne prace artystyczne): 15 maja 2025 r.
Po weryfikacji złożonych dokumentów i opłaty kandydaci zostaną zakwalifikowani do I etapu.
I ETAP / PRESELEKCJA TECZEK: 16 maja - 02 czerwca 2025 r.
II ETAP / ROZMOWY KWALIFIKACYJNE: 16 - 17 czerwca 2025 r.
III ETAP / EGZAMIN KONKURSOWY: 23 czerwca 2025 r.
1. Rejestracja on-line od 1. kwietnia: https://irk.filmschool.lodz.pl/irk/irk/strony/logowaniekandydat.html). Tegoroczni maturzyści nie wypełniają zakładki 'wykształcenie' w IRK.
2. Życiorys (1 strona komputeropisu). Wydruk podpisać i dołączyć
do systemu IRK w formie pliku PDF.
3. Oryginał lub odpis świadectwa maturalnego (tegoroczni maturzyści do czasu otrzymania świadectwa dojrzałości składają zaświadczenie ze szkoły o zadeklarowanym przystąpieniu do matury) dołączyć do dokumentów i IRK w formie pliku pdf. Świadectwa maturalne wydane przez zagraniczne instytucje winny zostać przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
4. Fotografia - dodać plik ze zdjęciem do zakładki "zdjęcie" w IRK.
5. Opłata za egzamin wstępny (zaksięgowana) - proces księgowania wpłat trwa kilka dni. Prosimy dokonywać opłaty odpowiednio wcześniej.
Teczka prac dostarczana jest w postaci elektronicznej za pomocą formularza wypełnianego przez kandydata online. Link do formularza kandydaci otrzymają po dokonaniu rejestracji w IRK (wzór formularza do wglądu w zakładce: Formularz rekrutacyjny). Formularz po wysłaniu może być edytowany przez kandydata do dnia 15.05.2025 r.
1. Wybrane przykłady własnych prac montażowych – filmy lub fragmenty filmu/-ów, które zdaniem kandydata najlepiej pokazują jego umiejętności montażowe i narracyjne. Łączny czas przedstawionych materiałów filmowych to maksimum 5 min.
Kandydat zamieszcza filmy na ogólnodostępnych platformach streamingowych (YouTube, Vimeo, etc.) lub własnej stronie i podaje link do prac oraz hasło dostępu w formularzu rekrutacyjnym wypełnianym online.
2. Opis przedstawionych własnych prac montażowych.
3. Obowiązkowa praca kandydata:
„Cisza”: film nie przekraczający 3 minut. Dowolny gatunek i technika (film fabularny, dokumentalny, impresyjny, animacja, etc.)
Kandydat zamieszcza film na ogólnodostępnych platformach streamingowych (YouTube, Vimeo, etc.) lub własnej stronie i podaje link do prac oraz hasło dostępu w formularzu rekrutacyjnym wypełnianym online.
4. Autoprezentacja w postaci zarejestrowanej wypowiedzi do kamery o długości maksimum 1 min. Materiał może być montowany. Wypowiedź powinna zawierać odpowiedź na pytania, które swoim bohaterom zadał Krzysztof Kieślowski w filmie "Gadające głowy": Kim jesteś? Co jest dla Ciebie najważniejsze? Czego byś chciał? Ocenie podlega jedynie treść wypowiedzi - samo nagranie nie będzie oceniane pod względem jakości artystycznej.
5. Informacje o doświadczeniu kandydata.
6. Kandydat może przedstawić (podać linki) inne własne prace artystyczne (fotografie, dzieła plastyczne, muzyczne, literackie).
150 PLN
Opłatę uiszcza się na numer indywidualnego konta bankowego, który zostaje przypisany w procesie rejestracji on-line kandydata.
Księgowanie opłaty trwa zwykle 2 dni robocze.
Jeśli opłata jest niewidoczna (niepotwierdzona) na koncie Systemu Internetowej Rekrutacji dłużej niż 3 dni robocze, proszę o e-mail z załączonym dowodem wpłaty na adres j.wesolek@filmschool.lodz.pl.
Sekretariat nie przyjmuje opłaty rekrutacyjnej.
Po przyjęciu dokumentów lub po 10 maja opłata egzaminacyjna nie podlega zwrotowi.
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera mieści się przy ul. Targowej 61/63 w Łodzi. Dojechać do niej można:
Dworzec Łódź Chojny
tramwaj linii 1 (kierunek Strykowska) do przystanku Kilińskiego/ Fabryczna
Dworzec Łódź Kaliska
tramwaj linii 10 (kierunek Olechów) lub 14 (kierunek Dąbrowa) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa
Dworzec Łódź Widzew
tramwaj linii 10 (kierunek Wyszyńskiego) lub 8 (kierunek Chochoła) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa
Dworzec PKS Północny
autobus linii 85 (kierunek Czajkowskiego) do przystanku Piłsudskiego/ Kopcińskiego i następnie tramwaj linii 10 (kierunek Wyszyńskiego) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa
Port lotniczy im. Władysława Reymonta w Łodzi
Z lotniska do Szkoły można dojechać taksówką, co trwa około pół godziny i kosztuje około 35 PLN.
* Więcej informacji dotyczących dojazdu liniami MPK i taryf przewozowych znajduje się na stronie: http://www.mpk.lodz.pl/
Istnieje możliwość rezerwacji płatnych noclegów w Domu Studenta PWSFTviT, który mieści się przy ul. Piotrkowskiej 189/191 w Łodzi.
KONTAKT:
42 636 60 66
ds@filmschool.lodz.pl