Dziekanat Operatorski i Realizacji TV
Nina Tylman
Aleksandra Baranowska-Skimina
tel. 42 27 55 818
tel. 42 27 55 936
e-mail: operatorski@filmschool.lodz.pl
godziny pracy:
poniedziałek - 10:00-14:00
wtorek - 10:00-14:00
środa - NIECZYNNY
czwartek - 10:00-14:00
piątek - 10:00-14:00
Pytania dotyczące rekrutacji prosimy kierować na adres mailowy: operatorski@filmschool.lodz.pl
bądź telefonicznie pod numerami telefonu:
tel. 42 27 55 818
tel. 42 27 55 936
tel. 726 156 164
42 27 55 808
j.wesolek@filmschool.lodz.pl
-----------------------------------------------
KONSULTACJE na rok akademicki 2 0 2 5 / 2 0 2 6
-----------------------------------------------------------------------
Konsultacje dla kandydatów na jednolite studia magisterskie oraz studia II stopnia odbywają się stacjonarnie na terenie Uczelni, przy ul. Targowej 61/63 w Łodzi, budynek Centrum Nowych Mediów, parter, w dniach:
29 marca 2025 r. (sobota) w godz. 10.00 – 16.00
10 maja 2025 r. (sobota) w godz. 10.00 – 16.00
Konsultacje mają charakter otwarty i nie obowiązują na nie zapisy. Spotkanie polega na tym, że każdy uczestniczący wykłada swoje prace w papierowej formie wglądówek do oglądu publicznego (format mniej więcej A4). Wyznaczeni profesorowie oraz osoby studenckie przechodzą przez sale i konsultują zdjęcia z osobami kandydującymi. Spotkanie ma na celu autorefleksję na temat własnej twórczości w kontekście innych uczestników oraz jak najlepsze przygotowanie teczki w oparciu o rozmowę z oceniającymi.
Serdecznie zapraszamy
Przypominamy, że konsultacje nie dotyczą informowania o trybie egzaminu wstępnego.
------------------------------------------------------
EGZAMIN
Egzamin składa się z dwóch etapów, z których pierwszy jest egzaminem eliminacyjnym, drugi etap jest egzaminem konkursowym.
Etap pierwszy
odbywa się bez udziału kandydata, w trybie online i obejmuje ocenę:
- zawartości teczki twórczości własnej kandydata oraz
- wykonanych zadań fotograficznych.
Prace należy wysłać w formie zapisu cyfrowego. Szczegółowe informacje na temat zawartości teczki prac znajdują się w sekcji Teczka prac.
Etap pierwszy nie jest punktowany. O zakwalifikowaniu do Egzaminu Konkursowego decyduje Komisja Wydziałowa.
Etap drugi - Egzamin konkursowy
odbywa się w trybie stacjonarnym na terenie Uczelni i obejmuje indywidualne rozmowy z kandydatami dotyczące:
1. Oceny wykonanych przez kandydatów zadań fotograficznych oraz dorobku kandydata.
2. Podstawowych zagadnień z zakresu techniki i technologii fotograficznej.
3. Recenzji wybranej przez kandydata wystawy fotograficznej lub multimedialnej
(elementy instalacji, video, fotografii) - komisja oczekuje słownego przygotowania z zakresu: opisu architektury wystawy, rozmieszczenia prac, strategii kuratorskiej, ogólnego współbrzmienia elementów wystawy, osobistego komentarza i oceny.
ALBO (do wyboru przez osobę kandydującą)
Opisu wymarzonej sesji* fotograficznej - komisja oczekuje słownego przygotowania w zakresie: opisu pomysłu na sesję, wyboru setupu oświetlenia, wyboru sprzętu fotograficznego, opisu scenografii, charakterystyki modeli, akcesoriów i elementów scenografii, ogólnej krótkiej eksplikacji celowości i przeznaczenia sesji fotograficznej.
*sesja: np. sesja modowa, portretowa, studyjna z martwą naturą, architektura wnętrz, reklamowa, produktowa itp.
4. Analizę przedstawionej przez Komisję fotografii.
Każde zadanie konkursowe jest oddzielnie punktowane.
Liczba punktów uzyskanych przez kandydata w czasie egzaminu konkursowego decyduje o przyjęciu na I rok studiów.
Szczegółowy harmonogram egzaminu wstępnego jest umieszczony w zakładce "Dokumenty do pobrania".
1. Rejestracja online od 1 kwietnia 2025 r.:
irk.filmschool.lodz.pl/irk/irk/strony/logowaniekandydat
2. Załączenie następujących dokumentów w systemie IRK:
a) Życiorys kandydata WOiRT (do pobrania w sekcji "Dokumenty do pobrania"), dopuszczalny format to WORD lub PDF. Życiorys ma stanowić jeden załącznik ( nie załączamy osobno każdej strony ! ).
b) Skan świadectwa dojrzałości (tegoroczni maturzyści załączają zaświadczenie ze szkoły o przystąpieniu do egzaminu dojrzałości, a w systemie IRK w ogóle nie wypełniają zakładki dotyczącej wykształcenia).
c) Fotografia w formacie JPG (opis techniczny w IRK).
d) Opłata: 150 PLN za egzamin (wpłata na indywidualny numer konta podany w systemie IRK, nie trzeba załączać skanu dowodu wpłaty).
Prawidłowe załączenie ww. dokumentów zostanie potwierdzone przez pracownika dziekanatu po upływie terminu złożenia dokumentów.
UWAGA ! ! !
- Kandydaci, którzy nie załączą wszystkich wymaganych
dokumentów w systemie IRK, bądź nie wniosą opłaty rekrutacyjnej do 26 maja 2025 r. nie zostaną dopuszczeni do egzaminów wstępnych z powodu niespełnienia wymogów formalnych rekrutacji.
- Po upływie terminu złożenia dokumentów (tj. po 26 maja 2025 r.) nie będzie już możliwości załączania żadnych dokumentów w systemie rekrutacyjnym!
- Szczegółowy harmonogram egzaminu wstępnego umieszczony jest w zakładce Dokumenty do pobrania.
Nie wymagamy przesyłania teczki z dokumentami. Rejestracja kandydata na studia przebiega drogą elektroniczną. Kandydat nie drukuje żadnych dokumentów i nie przesyła ich w formie papierowej do Szkoły.
Warunkiem przystąpienia do egzaminu wstępnego jest złożenie wymaganych dokumentów oraz teczki twórczości własnej.
Teczka prac powinna zawierać:
1) 10-15 prac fotograficznych - format fotografii, minimum A4 zbliżony do proporcji 20x30 cm (akceptowane będą również proporcje 4/3, kwadrat, 6/7, 6/9, panoramy)
Uwaga:
– w portfolio dopuszczalne są też krótkie formy filmowe, video, obiekty czy projekty graficzne (np. plakatu, okładki książki czy płyty);
– dopuszczalne jest korzystanie z AI, prosimy wyraźnie zaznaczyć, które prac były wspomagane technologią „sztucznej inteligencji”.
2) Wykonane przez kandydata zadania fotograficzne; format fotografii, minimum A4 zbliżony do proporcji 20x30 cm (akceptowane będą również proporcje 4/3, kwadrat, 6/7, 6/9, panoramy).
Tematy zadań:
- „Archiwum przyszłości” - (dłuższa seria fotografii 5-10 utrzymana w stylistyce reportażu, fotografii dokumentalnej, nawiązująca do kolekcji i tradycji archiwów)
- „Przypadkowy porządek” (seria fotografii; 3-7 zdjęć)
- „Sztuczny pejzaż” (krótka seria fotografii bez możliwości korzystania ze sztucznej inteligencji; 3-5 zdjęć)
Kandydat po zarejestrowaniu i dokonaniu opłaty za egzamin otrzymuje indywidualne konto, na które przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej teczkę prac. Dane do zalogowania na indywidualne konto, otrzymacie Państwo po 26.05.2025 r. (tzn. po zamknięciu listy kandydatów).
150 PLN
Opłatę uiszcza się na numer indywidualnego konta bankowego,
który zostaje przypisany w procesie rejestracji on-line kandydata. Księgowanie opłaty trwa zwykle 2 dni robocze.
Jeśli opłata jest niewidoczna (niepotwierdzona) na koncie
Systemu Internetowej Rekrutacji dłużej niż 3 dni robocze,
proszę o e-mail z załączonym dowodem wpłaty na adres j.wesolek@filmschool.lodz.pl
Natomiast w przypadku rezygnacji do 26 maja 2025 r., prosimy o przesłanie maila o treści:
"W związku z rezygnacją proszę o zwrot opłaty rekrutacyjnej w kwocie 150 zł w postępowaniu kwalifikacyjnym na fotografię (studia jednolite mgr stacjonarne) na nr konta: .............. Imię i nazwisko właściciela konta:............."
Dziekanat nie przyjmuje opłaty rekrutacyjnej.
Po 26 maja 2025 r. opłata egzaminacyjna nie podlega zwrotowi.
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera mieści się przy ul. Targowej 61/63 w Łodzi.
Dworzec Łódź Chojny - tramwaj linii 1 (kierunek Strykowska) do przystanku Kilińskiego/ Fabryczna
Dworzec Łódź Kaliska - tramwaj linii 10 (kierunek Olechów) lub linii 14 (kierunek Dąbrowa) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa
Dworzec Łódź Widzew - tramwaj linii 10 (kierunek Wyszyńskiego) lub 8 (kierunek Chochoła) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa
Dworzec PKS Północny - autobus linii 85 (kierunek Czajkowskiego) do przystanku Piłsudskiego/ Kopcińskiego i następnie tramwaj linii 10 (kierunek Wyszyńskiego) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa
Port lotniczy im. Władysława Reymonta w Łodzi - z lotniska do Szkoły można dojechać taksówką (pokonanie trasy zajmuje 0,5h).
* Więcej informacji dotyczących dojazdu liniami MPK i taryf przewozowych znajduje się na stronie: http://www.mpk.lodz.pl/