Dziekanat Operatorski i Realizacji TV
Nina Tylman
Aleksandra Baranowska-Skimina
tel. 42 27 55 818
tel. 42 27 55 936
e-mail: operatorski@filmschool.lodz.pl
godziny pracy:
poniedziałek - 10:00-14:00
wtorek - 10:00-14:00
środa - NIECZYNNY
czwartek - 10:00-14:00
piątek - 10:00-14:00
Pytania dotyczące rekrutacji prosimy kierować na adres mailowy: operatorski@filmschool.lodz.pl
bądź telefonicznie pod numerami telefonu:
tel. 42 27 55 818
tel. 42 27 55 936
tel. 726 156 164
42 27 55 808
j.wesolek@filmschool.lodz.pl
-----------------------------------------------
KONSULTACJE na rok akademicki 2 0 2 4 / 2 0 2 5
-----------------------------------------------------------------------
Konsultacje dla kandydatów na jednolite studia magisterskie oraz studia II stopnia odbywają się stacjonarnie na terenie Uczelni, przy ul. Targowej 61/63 w Łodzi, budynek Centrum Nowych Mediów, parter, w dniach:
23 marca 2024 r. (sobota) w godz. 10.00 – 16.00
25 maja 2024 r. (sobota) w godz. 11.00 – 17.00
Konsultacje mają charakter otwarty. Spotkanie polega na tym, że każdy uczestniczący wykłada swoje prace w papierowej formie wglądówek do oglądu publicznego (format mniej więcej A4). Wyznaczeni profesorowie oraz osoby studenckie przechodzą przez sale i konsultują zdjęcia z osobami kandydującymi. Spotkanie ma na celu autorefleksję na temat własnej twórczości w kontekście innych uczestników oraz jak najlepsze przygotowanie teczki w oparciu o rozmowę z oceniającymi.
Serdecznie zapraszamy
Przypominamy, że konsultacje nie dotyczą informowania o trybie egzaminu wstępnego.
------------------------------------------------------
EGZAMIN
Egzamin składa się z dwóch etapów, z których pierwszy jest egzaminem eliminacyjnym, drugi etap jest egzaminem konkursowym.
Etap pierwszy
odbywa się bez udziału kandydata, w trybie online i obejmuje:
- ocenę zawartości teczki twórczości własnej kandydata oraz wykonanych zadań fotograficznych. Prace należy wysłać w formie zapisu cyfrowego. Szczegółowe informacje na temat zawartości teczki prac znajdują się poniżej w sekcji Teczka prac.
Etap pierwszy nie jest punktowany. O zakwalifikowaniu do Egzaminu Konkursowego decyduje Komisja Wydziałowa.
Etap drugi - Egzamin konkursowy
odbywa się w trybie stacjonarnym na terenie Uczelni i obejmuje indywidualne rozmowy z kandydatami dotyczące:
1. Oceny wykonanych przez kandydatów zadań fotograficznych wykonanych w atelier lub we wnętrzu naturalnym na temat podany przez Komisję (tematy zadań zostaną podane w dniu egzaminu)
2. Podstawowych zagadnień z zakresu techniki i technologii fotograficznej
3. Recenzji wybranej przez kandydata wystawy fotograficznej
4. Analizy przedstawionego przez Komisję zdjęcia fotograficznego
Każde zadanie konkursowe jest oddzielnie punktowane.
Liczba punktów uzyskanych przez kandydata w czasie egzaminu konkursowego decyduje o przyjęciu na I rok studiów.
Szczegółowy harmonogram egzaminu wstępnego jest umieszczony w zakładce "Dokumenty do pobrania".
1. Rejestracja online od 1 kwietnia 2024 r.:
irk.filmschool.lodz.pl/irk/irk/strony/logowaniekandydat
2. Załączenie następujących dokumentów w systemie IRK:
a) Życiorys kandydata WOiRT (do pobrania w sekcji "Dokumenty do pobrania"), dopuszczalny format to WORD lub PDF. Życiorys ma stanowić jeden załącznik ( nie załączamy osobno każdej strony ! ).
b) Skan świadectwa dojrzałości (tegoroczni maturzyści załączają zaświadczenie ze szkoły o przystąpieniu do egzaminu dojrzałości, a w systemie IRK w ogóle nie wypełniają zakładki dotyczącej wykształcenia).
c) Fotografia w formacie JPG (opis techniczny w IRK).
d) Opłata: 150 PLN za egzamin (wpłata na indywidualny numer konta podany w systemie IRK, nie trzeba załączać skanu dowodu wpłaty).
Prawidłowe załączenie ww. dokumentów zostanie potwierdzone przez pracownika dziekanatu po upływie terminu złożenia dokumentów.
UWAGA ! ! !
- Kandydaci, którzy nie załączą wszystkich wymaganych
dokumentów w systemie IRK, bądź nie wniosą opłaty rekrutacyjnej do 28 maja 2024 r. nie zostaną dopuszczeni do egzaminów wstępnych z powodu niespełnienia wymogów formalnych rekrutacji.
- Po upływie terminu złożenia dokumentów (tj. po 28 maja 2024 r.) nie będzie już możliwości załączania żadnych dokumentów w systemie rekrutacyjnym!
- Szczegółowy harmonogram egzaminu wstępnego umieszczony jest w zakładce Dokumenty do pobrania.
Nie wymagamy przesyłania teczki z dokumentami. Rejestracja kandydata na studia przebiega drogą elektroniczną. Kandydat nie drukuje żadnych dokumentów i nie przesyła ich w formie papierowej do Szkoły.
Warunkiem przystąpienia do egzaminu wstępnego jest złożenie wymaganych dokumentów oraz teczki twórczości własnej.
Teczka prac powinna zawierać:
1) 10-15 prac fotograficznych
- fotografie przesyłamy tylko w formacie "jpg"
- fotografie przesyłamy w rozdzielczości 300 dpi/cal (nie 300 dpi/cm)
- format fotografii zbliżony do proporcji 20x30 cm (akceptowane będą również proporcje 4/3, kwadrat, 6/7, 6/9, panoramy)
Uwaga:
– w portfolio dopuszczalne są też krótkie formy filmowe, video, obiekty czy projekty graficzne (np. plakatu, okładki książki czy płyty);
– dopuszczalne jest korzystanie z AI, prosimy wyraźnie zaznaczyć, które prac były wspomagane technologią „sztucznej inteligencji”.
2) Wykonane przez kandydata zadania fotograficzne.
Tematy zadań:
– Wydarzenie hipotetyczne (reportaż 5 do 9 zdjęć)
– Przedmiot znany w nowej zaskakującej odsłonie (seria od 4 do 7 zdjęć)
– Rewers – rzeczy, miejsca, przedmiotu, sensu (od 1 – 8 zdjęć)
3) Autoprezentację video (max ok. 3min. – 1GB) w której kandydat opowie o sobie, tzn. krótki biogram i inne informacje, którymi kandydat chce się podzielić z Komisją. Przedstawienie siebie, zainteresowań, inspiracji w fotografii oraz opowiedzenie o własnej twórczości.
Komisja prosi, aby w miarę możliwości przesyłać zestawy zdjęć oraz poszczególne zadania tematyczne w postaci PDF (ograniczy to „wielkość” nadsyłanego materiału liczonego w Mb). Daje to m.in. możliwość ułożenia narracji wizualnej zadania, zamieszczenia podpisu lub tekstu.
Kandydat po zarejestrowaniu i dokonaniu opłaty za egzamin otrzymuje indywidualne konto, na które przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej teczkę prac. Dane do zalogowania na indywidualne konto, otrzymacie Państwo po 28.05.2024 r. (tzn. po zamknięciu listy kandydatów).
150 PLN
Opłatę uiszcza się na numer indywidualnego konta bankowego,
który zostaje przypisany w procesie rejestracji on-line kandydata. Księgowanie opłaty trwa zwykle 2 dni robocze.
Jeśli opłata jest niewidoczna (niepotwierdzona) na koncie
Systemu Internetowej Rekrutacji dłużej niż 3 dni robocze,
proszę o e-mail z załączonym dowodem wpłaty na adres j.wesolek@filmschool.lodz.pl
Natomiast w przypadku rezygnacji do 28 maja 2024 r., proszę o mail o treści:
"W związku z rezygnacją proszę o zwrot opłaty rekrutacyjnej w kwocie 150 zł w postępowaniu kwalifikacyjnym na fotografię (studia jednolite mgr stacjonarne) na nr konta: .............. Imię i nazwisko właściciela konta:............."
Dziekanat nie przyjmuje opłaty rekrutacyjnej.
Po 28 maja 2024 r. opłata egzaminacyjna nie podlega zwrotowi.
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera mieści się przy ul. Targowej 61/63 w Łodzi.
Dworzec Łódź Chojny - tramwaj linii 1 (kierunek Strykowska) do przystanku Kilińskiego/ Fabryczna
Dworzec Łódź Kaliska - tramwaj linii 10 (kierunek Olechów) lub linii 14 (kierunek Dąbrowa) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa
Dworzec Łódź Widzew - tramwaj linii 10 (kierunek Wyszyńskiego) lub 8 (kierunek Chochoła) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa
Dworzec PKS Północny - autobus linii 85 (kierunek Czajkowskiego) do przystanku Piłsudskiego/ Kopcińskiego i następnie tramwaj linii 10 (kierunek Wyszyńskiego) do przystanku Piłsudskiego/ Targowa
Port lotniczy im. Władysława Reymonta w Łodzi - z lotniska do Szkoły można dojechać taksówką, co trwa około pół godziny i kosztuje około 50 PLN.
* Więcej informacji dotyczących dojazdu liniami MPK i taryf przewozowych znajduje się na stronie: http://www.mpk.lodz.pl/